Katt eller hund?

Nu när min kära lillasyster gått och skaffat sig en hundbebis (en liten samojedsötnos) så måste vi ju avfärda vad som är skillnaden på katter och hundar.

 

Och visst ligger det något i det?

 

Jag har nu varit ledig från jobb sedan i förra fredagen, och i torsdags fick jag ett samtal från Försäkringskassan där de meddelade att min graviditetspenning är beviljad. Detta gjorde mig otroligt glad och tacksam, för jag märker att jag mår otroligt bra nu när jag varit ledig.

 

Nu är vi i vecka 34, och jag börjar känna att magen snart inte borde kunna bli så mycket större. När bebisen är ute finns det några saker jag tänker göra:

- Böja mig ner och plocka upp massor med saker, utan att stöna det minsta.
- Äta sushi med rå lax.
- Ha jeans.
- Dricka vitt vin.

Det är nog bara det. Med andra ord tycker jag att det inte är så farligt att vara gravid som många påstår, även om jag inte skulle vilja säga att det är en "magisk" tid. För mig är det inte graviditeten som är grejen, jag vill ju bara träffa Glenn-Ada.

Nu ska vi snart iväg och fira min lilla far. Grattis pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback