En gammal kärlek och tips om en bra bok

Jag har sedan jag knappt kunde gå älskat Galenskaparna. Ett av mina första minnen med dem var föreställningen "Grisen i Säcken" som mamma och pappa hade inspelat på VHS, tror de spelat in från SVT.

Inledningen till denna föreställningen är ett kort barbershopnummer som ordvitsigt (och Göteborgskt nog) handlar om en frisörsalong. Jag har sett den så många gånger att jag kan vartenda ord utantill. Men det här är något annat... en blooper, live inspelad. Knut Agnred förklarar i början av det här klippet vad som händer.



Vi har haft en skön helg, vilat en del, fixat hemma och träffat goda vänner och min lillasysters söta lilla hundvalp.

Jag håller på och läser Ozzy Osbournes biografi, I am Ozzy, vilket jag rekommenderar alla att göra, oavsett musiksmak. Killen har verkligen levt något utöver det vanliga. Jag tror att han varit onykter fler dagar i sitt liv än han varit nykter, utan minsta tvekan. Och han beskriver sitt liv med en stor portion humor. I inledningen skriver han följande;

"Other people's memories of the stuff in this book might not be the same as mine. I ain't gonna argue with 'em. Over the past forty years I've been loaded on booze, coke, acid, Quaaludes, glue, cough mixture, heroin, Rohypnol, Klonopin, Vicodin, and too many heavy-duty substances to list in this footnote. On more than a few occasions I was on all those at the same time. I'm not the fucking Encyclopaedia Britannica, put it that way. What you read here is what dribbled out of the jelly I call my brain when I asked it for my life story. Nothing more, nothing less..."

Läs den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback