Ett nytt kapitel, igen

Ja, nu har jag tagit ett av mitt livs största steg. Jag har blivit bostadsrättsägare, skuldsatt mig för många år framöver, vi har skaffat en fristående bostadsrättsvilla. Vi flyttade in den första juni och nu börjar vi komma iordning, fruktansvärt skönt. Att ha så mycket plats, nästan fyrtio kvm större än lägenheten och tre rum till. Jag har fått ett eget rum, ett rum som kommer fungera som musik- och syrum och jag har inrett det precis som jag vill, vilket känns fantastiskt. Att ha ett helt eget krypin, med många saker som betyder mycket för mig, är grymt!

Och visst har saker och ting förändrats det senaste året... Jag har lärt mig många saker om mig själv och jag har nya mål. Jag har lärt mig värdet av att ha vänner att lita på i vått och torrt, och jag har åtminstone mentalt sett börjat rensa bland vänner och gamla relationer. När man flyttar ofta, eller åtminstone en gång om året, slänger man en massa gamla saker som man inte behöver; sånt som genom sin blotta existens tynger ner. Och man bör nog göra samma sak med relationer...

Jag har somsagt förändrats. Bland de jag räknar som mina närmaste vänner idag har jag bara känt ungefär tre stycken längre än ett år. Resten är nya i mitt liv, och jag tror att det är bra.

Nåja, vad försöker jag säga? Egentligen vet jag inte... Antagligen bara att jag ikväll har känt mig som en annan människa än jag en gång var, en vuxen variant av mitt unga jag. När jag tittar på gamla bilder så är det som att se sig själv utifrån... Coolt men skrämmande.

Slut, flummigt inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback