Skrivsug och identitetssökande i bloggvärlden

(Parantes: Idag är jag sugen på att skriva. Jag har under hela veckan gått på jobbet, mitt nya sommarjobb på Profilgruppen i Klavreström, gått och skrivit en ny låt i huvudet. Det är dock inte så lätt att skriva på det sättet, för man glömmer hela tiden bort vad man har bestämt. Så börjar man om från början, om och om igen... Arbetar dessutom med Thorleif i Thorleifs son, och känner nu att jag måste ta tillvara på denna nya tillgång i mitt liv; jag ska skriva en dansbandslåt. Först måste det dock gå iväg en beställning till Thomann, det ska köpas en stormembranskondensatormikrofon, ett par ordentliga lurar samt ett midi-klaviatur. Sedan får min hemstudio var färdig för tillfället! Har inte ens öppnat Pro Tools sedan skolan slutade, hemskt dåligt.

Nåja, somsagt, jag är sugen på att skriva. Men jag vet inte riktigt om vad. Någonstans har jag tappat bort mitt blogg-jag, varför jag egentligen skriver. Det började ju med att bloggen handlade om vad jag gjorde på dagarna för att mina vänner skulle veta vad jag hade för mig däruppe i Kungälv... Nu träffar jag dem lite för ofta för att de ska vara intresserade...
)

Det kanske är dags att definiera ett nytt blogg-jag. Det finns ju bloggar av olika sorters mammor; ensamstående mammor, av dubbelstående mammor, av dubbelarbetande ensamstående mammor, av fotbollsfru-mammor, bullmammor, trendiga lattemammor. Och så ännu-inte-mammor-bloggar; fjortisbloggar som jag kallar dem, med bloggdrottningar som B-Bella, Kiiinza och vad de nu heter. Och personer med sjukdomar och skador, bullbaksbloggar, kakbaksbloggar, trädgårdsbloggar, hantverksbloggar (en sådan har jag!! Identitet, alter-ego!), viktnedgångsbloggar, matlagningsbloggar... Jag fick precis ont i huvudet.

Jag är en musik- och medeltidsnörd. Och jag har en medeltidsblogg. Kanske dags att göra den här till en musikblogg. Ska testa.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jobbar du med Simon? Kul i så fall har är kanon duktig. Kompis med TimP med. :)

2011-07-05 @ 23:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback