Nostalgi

Sitter i soffan (vilket händer då och då, jag vet) och kikar litegrann på Shear Genious och blir lite nostalgisk. Tänk att jag för sex år sedan precis börjat frisörutbildningen och trodde att jag skulle arbeta som frisör bra länge. Icke. Kanske var det aldrig meningen att jag skulle bli bra, tillräckligt bra, men det kunde jag inte veta då. Jag är åtminstone tacksam för att ha det med mig i bagaget.

Men det är faktiskt väldigt roligt att se duktiga frisörer arbeta, se dem klippa och style'a och faktiskt förstå vad det är de gör. För mig är att klippa hår nuförtiden lika naturligt som att skriva, givetvis får man tänka ibland men mycket går på känsla och på kunskaper som sitter i ryggraden.

Nåja, dags att blicka framåt. Igår skrev jag och Pär på papper för en bostadsrättsvilla här i Hovmantorp, en enplans femrummare på 114kvm. Vuxenpoängen bara rullar in känner jag, haha. Den första juni bär det av, så det är bara att ta ett djupt andetag och börja förbereda sig på att packa ihop lägenheten vi så glatt såg ut i somras. Mindre än ett halvår efter att vi flyttat in. Galet. Tur att vi slängde en massa junk i förra flytten, så att den nästa kanske går lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback