En Pär som roar sig

Idag vaknade jag upp relativt sent, vi var inte hemma förren runt ett i natt (Kulturnatt i Växjö!), och när jag gjorde det upptäckte jag en stark sol och en klarblå himmel som genast gjorde mig alldeles lycklig. Sol, på en söndag när man är ledig! Helt fantastiskt. Så jag tjatade lite enkelt (host) upp Pär ur sängen och lyckades få med honom ut på en promenad. Vi högg våra isdobbar också, såg ifrån fönstret att det var folk ute och gick på isen och tyckte att det var lite spännande. Först gick vi upp till vårt (VÅRT!!!!) hus och pratade med de gamla ägarna, fick papper och så. Därefter länmnade vi dessa papper hos mor och far och tog en promenad längs med Herrgårdsrundan här i Hovmantorp. Pär var långt ifrån nöjd ("Du sa inte att vi skulle gå så lååååångt..."), men det ändrades så fort vi kom ner till sjön och han såg att det var en massa folk ute på isen. Vissa av dessa körde fyrhjuling, något som genast tände en glimt i Pärs ögon. Efter en stunds överläggning kom vi fram till att vi skulle gå hem, hämta hans MC-gear och därefter hojen hemma hos mamma och pappa, och att han sedan skulle få leka med de andra pojkarna (host, barnen) på isen. Så blev det, Pär körde och var jätteglad och själv satt jag i en solstol med feta solbrillor på och njöt av solskenet, det kändes knappt kallt. Underbart helt enkelt!

Wrooom!


Vackert va? Den lilla svarta pricken på mitten är Pär.

Under en liten paus när karl'n drack en välförtjänt Redbull så upptäckte jag att en endurocykel är en alldeles utmärkt handväskehängare. Matchar Pärs maskulina shoiiii-hjälm också.

Bra dag!


Kommentarer
Postat av: josse

Haha vad gulligt, du vet sannerligen hur man tar hand om sin karl Petra ^^

2011-01-30 @ 20:15:21
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback