Tuesday Blues (och en till för Fatumeh)

Håhå, jaja. Onsdag-torsdag-fredag på skolan och sedan är det slut. Inte en minut längre, aldrig mer vislinjen som elev.

Idag hade vi lite vistolkningar, de sista sker imorgon. Jag hade min sista gitarrlektion, fick en vänlig kram av min gitarrlärare. Har insett att jag antagligen måste försöka ta gitarrlektioner någongång efter att skolan är slut. Och sånglektioner. Måste bara få pengar till det också.

Men, somsagt, snart slut. Kvällen ägnades åt att gemensamt med resten av skolan åka ut till Marstrand. Vad vore visklassen utan en gitarr? Och icke, ingen tystnad fanns att höra (?). Vi spelade, bland annat Jungman Jansson, Oboy, Oboy och Blues för Fatumeh. Bara klockrena låtar vid vattnet. Eller?

Och blues är något av vad som händer i mig just nu. En aning förvirring, men inte så stor. Snarare en svag förnimmelse av att något kommer hända. Det första som kommer hända är dock att jag går och gräver ner mig och sover i en massa år. Typ. Och syr. Och skriver. Och SPELAR. Har en massa idéer som behöver ventileras. Får se.

Träffade Dan Viktor på skolans parkering idag. Han är en idol. Och Christina Kjellson fick höra en av mina nya låtar idag. Hon gillade den och verkade stolt över mig. Hon är en mentor, en ledstjärna.

Tror jag ska skriva en blues. Vad är en blues? Kanske dags att ta reda på det.

Kommentarer
Postat av: josse

Låter spännande!

När får du besked om antagningen här i Växjö?

Vi måste ses snart!

Kramar

2010-05-31 @ 11:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback