Moving on!

Känns jävligt skumt allting just nu, men det är väl så det är när skolan är slut.

Jag tänker inte gå in på hur det ser ut i mitt liv just nu, däremot tänker jag uppdatera om hur cotehardien ser ut:

Vad jag har gjort så sistone: Sytt grönt yllegarn runt knapphålen, matchar fodret helt okej. Fodret är alltså grönt, som syns på en av bilderna nedanför. Dessutom har jag sytt ihop ordentligt och fodrat nederdelen av ärmarna, som för övrigt blir ruskigt tighta. Kanske ska lugna mig lite och låta dem komma ut bara lite, lite. Har tyg tillgodo än så länge.

Dessutom har jag satt knappar i båda ärmarna och sytt knapphål i den högra. Också där ganska rejält tight. Jisses.

''
En ganska mörk bild på hur hela klänningen ser ut.

Högra ärmen (ja, det är spegelvänt) som jag påbörjat med knapphål, även dessa ska sys över med grönt garn. Ska nog sätta en till knapp längst upp också, det glipar som ni ser.

 

Blottar fodret!


Kommentarer
Postat av: messer carasco

sist jag kollade är det i bildväg minst lika vanligt med färgat foder som ofärgat/vitt. Rött ser man jättemycket. Problemet är väl att det är svårare att avgöra om det är linne eller ylle man har fodrat med :)

så länge man har bra argument för sitt val är det väl ingen som tar illa upp. däremot tar jag illa upp när du säger att du inspireras av anakronistiska SCA-människor :D

2010-05-31 @ 12:26:02
Postat av: Febe

Det ska bli rikitgt kul att få se den i verkliga livet!

2010-06-01 @ 20:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback