En modern tunika-ish

Behövde något nytt och vitt att ha på mig på Pärs systersons dop på lördag. Så jag slängde ihop en enklare tunika i halvlinne, dock fortfarande handsydd. Nivet, ingen symaskin... Tänkte att den kanske går att använda i vardagen i sommar, men även i lajvsammanhang som underkläder. Well, här kommer bilder.



Den är sydd i sex delar och i ett tunt, fint halvlinne som är lite transparent. Planen är att bära den ihop med ett färgat linne och en jeanskjol kanske. I moderna livet villsäga. Funderar på att skaffa ett vävt band att kanta med. Får se.

Skönt att vara klar, blev bättre än jag förväntade mig.


Kommentarer
Postat av: FiliApa

Tjusig & praktiskt :) Kul att kunna göra lite saker man kan använda när som! ...Tar du med den ner, så man får se den IRL också?? :D

2010-05-26 @ 22:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback