Vår på ingående!

Dag 5, tisdag
Spelning på ett gymnasium idag! Vi var rädda att det skulle bli en väldigt svår spelning, men det visade sig att det blev riktigt bra! Vi begav oss upp tidigt, halv sju, för att hinna komma iväg till klockan åtta, rigga nio och spela tio. Klaffade så gott som perfekt med tiderna, vi var glada och coola och spelningen gick över förväntan! Eleverna, väldigt snälla gymnasieelever måste jag säga, satt som ljus och applåderade en hel del åt oss och tjoade till och med på Linus när han sjöng Fatumeh! Det kan dock ha att göra med att han sjöng om knark osv… haha. Efter att ha riggat ned fick vi också lunch på skolan, finsk korvsoppa. Hmm. Inte riktigt my piece of cake måste jag säga. Men, vad säger man. Skolmat, skolmat.

Efter denna framgång åkte vi hem, pratade lite och sedan begav jag och Elsa oss ner mot Åbo centrum för att där kika i lite secondhandaffärer och annat skoj. Jag hittade en kjol och en rysk sjal på UFF som införskaffades för en summa av 16,20€, något jag kände mig helt nöjd med. Därefter köpte vi tulpaner till Mimmis föräldrar, fikade på ett ställe som hette Café Brahe (med heeelt enorma bakverk!) och promenerade en bra stund i det helt fantastiskt fina vårvädret. Vår, sommar, nu!



Sedan hem igen, vila, slappa och efter middag, med mer soppa, åkte jag, Mimmi och Linus till ett ganska närbeläget shoppingcentrum, Mylly. Jag älskade det! Var verkligen USA-mall-feeling på det, något jag tycker så himla mycket om. Var inne på en helt finsk klädbutik som heter Seppälä, och jag blev helt kär! Det fanns så himla mycket roliga grejor, och till helt okej priser. Kom till Sverige, nu! Köpte en cardigan i blåa toner och en t-shirt med en kul text på till Pär. Låt se om han uppskattar det.
Dessutom var vi på Hesburger, en finsk hamburgerkedja som faktiskt hade riktigt goda hamburgare. Jag är nöjd.

Nu ska vi snart packa ihop oss, dvs imorgon, och bege oss till ett litet hotell i Vaasa där vi ska bo till torsdag morgon när färjan går klockan 09.00 finsk tid. Sverige, jatack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback