En sista bild på cotehardien

Så, nu har jag fållat klänningen, något som för mig innebär att den är klar. Den är dock inte klar. Fortfarande finns det långa sömmar att fälla, en massa små trådar som ska fästas lite extra och klippas av och så lite allmänt puts.

Det enda jag inte är så förtjust i är att fästningen i nederkanten på fodret (dvs i livet) syns ganska tydligt när jag bär klänningen utan bälte. Men givetvis har jag alltid bälte, haha. Urringningen ser lite ojämn ut på bilderna också, framför allt för att "hål"-sidan vill lägga sig över. Ska kolla på det.

 

 

I övrigt är jag ganska nöjd, det har varit ett stort arbete att göra färdigt den här klänningen. Men det känns skönt att ha gjort det, det är ju trots allt mitt första, helt handsydda och relativt HK projekt.

 


Imorgon drar jag till Malmö och hälsar på underbara gänget därnere, och på fredag drar jag på lajv. Har packat ihop det jag behöver för två veckor i en militärryggsäck. Plus lajvkläder. Imponerande va?


Tjingeling och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Febe

Hur vid är den egentligen? mittkilen ser väl tilltagen ut. Den gröna tråden bryter verkligen av mot klänningen, men jag håller med om att du kanske får försöka dra till den på något sätt i urringningen, men kilen tycker jag inte är något problem. Bra jobbat för ett första försök i villket fall som helst, nu måste jag får tummen ur och börja på min.

2010-06-06 @ 00:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback