Att ha begränsad frihet

Den här sommaren har verkligen slagit många rekord redan. Rekord i genomförda saker (resa till Skåne, lajv, Blekingetrippar, gatumusikantsaker i Karlshamn osv), rekord i vackert väder, rekord i sjuk häst, rekord i lärdomar. T.ex hur man studerar en kurs på distans. Dessutom rekord i hantverksengagemang. Jag har gett mig sjutton på att gå med i Carnis, något jag för ett år sedan trodde var omöjligt. De är ganska mycket tuffare och kan mer än i stort sett alla som jag någonsin träffat i medeltidssvängen.

Dessutom har mina musikerdrömmar förändrats, inte förminskats. Bara förändrats.

Tack och lov finns det saker jag lärt mig uppskatta mer än någonsin. Eller, personer kanske. Pär. Mamma. Febe. Min familj i stort, alltså.

En del av mig känner sig stabil, med fötterna på jorden, och har blicken fäst i horisonten, på väg mot nya äventyr. Andra funderar, tvekar, bekymrar sig. Kanske går jag rakare i ryggen än förut, kanske inte.

Jag har i alla fall insett vad frihet är. Frihet är att vara sin egen, men att ändå ha förpliktelser gentemot andra. I min värld iaf.

Ett flummigt inlägg, men jag måste rensa huvudet. Idag har verkligen varit en dag för eftertanke, imorgon kanske det blir en för omtanke.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Febe

Du är så gullig som buntar ihop mig med din familj. Uppskattar verkligen dig också!!!

2010-07-07 @ 09:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback