Lördagsmorgon och uppskjut

Ja, här sitter jag nu i soffan, ganska nyvaken, och försöker känna efter om jag märker något av alkoholens härjningar igår. Svaret verkar vara nej, tur att man håller sig till svaga och få saker. Är man inte duktig på att dricka några mängder (och inte gillar när en hel dag blir förstörd på grund av bakfylla) så ska man låta bli.

Det var fest på skolan igår, så kallad husvandringsfest. Man börjar i hus ett på internatet, hänger där en stund och går därefter vidare till hus två och detta upprepas ända upp till hus tretton som är det sista huset. Jag stannade dock i tolvan mestadels av tiden, det som kallas för vishuset. Där satt vi (eller mest de andra, jag lyssnade mest och försökte se intelligent ut) och diskuterade diverse saker och hade det mysigt. Det var riktigt skönt att umgås några timmar med klassen utan att behöva känna press att prestera och vara duktig. Och jag kände till och med igen några av låtarna de spelade.

Idag skulle egentligen Kristina som ska köpa Turbo kommit och hämta honom, men det blir först imorgon. Har inatt glömt att han hade raserat totalt sedan hon var ute senast, blivit ännu mer mager och fått mycket mindre man. Usch. Så, idag ska jag försöka åka ut, klappa om honom och skämma bort honom med en massa morötter. Lille gubben, vad jag kommer sakna honom. Men, det är för konsten. Jag ska jävlar i mig anstränga mig för att hitta ett bra sätt att kunna använda min musik i framtiden.

Jag håller på med en sång som jag skulle arbeta vidare på litegrann, fick några tips och förslag från gode herr Dan Viktor igår. Det är så skönt att få positiv kritik från någon man ser upp till, även om det kan kännas jävligt jobbigt att stå upp för sig själv och sina idéer. Han gjorde ett helt fantastiskt framträdande på lunchen på skolan i torsdags. Rekommenderas varmt!

Så, here kommer en video med Dan! Enjoy it!



Edit: http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2486&artikel=3390851 kan man lyssna på om man gillar Cornelis förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback