Petra planerar turné och annat

Nu är det mycket. Under en tid har det varit otroligt mycket som hänt, i stort sett ända sedan Turbo flyttade. Kriser har varvats med lycka och glädje, ångest med en jäkla sprallighet mellan varven. Det har hänt mycket, jag fick ju till exempel sportlov, något helt otroligt konstigt när man börjar bli så gammal. Lade mycket tid på att öva på sång och gitarr, lärde mig några nya låtar och jag har äntligen börjat få ordning på barréackorden som jag kämpat med så himla länge. Men det är inte skönt i fingrarna alltså. Dessutom har jag lärt mig kula, ni vet sådär som vallflickorna gjorde förr för att ropa på sina kor? Riktigt härligt.

Vi har grejat mycket med turnén åtminstone senaste två månaderna, det är låtar som ska arrangeras och sättas, spelningar bokas, färja och bil fixas (skriver ut en turnéplan längre ner om någon händelsevis är i krokarna där vi spelar), och dessutom ska det oroas och bekymras för ifall vi får ordning på allt. Men nu är det mesta satt och planerat, det är bara övning och lite annat som vi inte tänkt på kvar.

I veckan som var hade vi Christina Kjellsson i textarbete i skolan, och det var bara toppen. Jag har haft en hel hög texter som legat och bara varit ingenting, men nu är åtminstone fyra någonting. Det är lite melodier och finputsningar på texterna kvar, sedan har jag åtminstone sex eller sju egna låtar som är sångbara. Och fler som jag arbetar på.
Det är SÅ skönt att börja bli färdig åtminstone med någonting. Man blir ju aldrig färdig på att lära sig, men att åtminstone få klart saker är så skönt.

Onsdag åkter jag hem och hämtar mammas och pappas stora bil som blir vår turnébil, sedan kör vi genrep och vår första konsert torsdag kväll och sedan fredag bär det av på riktigt.

Turnéplan:
Torsdag vecka 9 - Genrep på skolan
Fredag vecka 9 - Vi åker mot Åbo, Finland, via Sthlm, därefter till Vaasa under veckan.
Torsdag vecka 10 - Vi åker färjan Vaasa-Umeå
Fredag vecka 10- Nyadal i Ångermanland
Söndag vecka 10 - Falun-trakten
Onsdag vecka 11 - Arvika
Fredag vecka 11 - Tillbaka till skolan
Lördag vecka 11- Spelar på skolan
Onsdag vecka 12- Spelar på Hängmattan i Göteborg

Under den här tiden har vi ett gäng spelningar! Blir nog grymt :) Säg till om ni har funderar på vart vi spelar när.

Kommentarer
Postat av: Josse

Tycker ni kan ta ett turné stopp i smålandstrakten också :D

2010-02-27 @ 14:22:40
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback