Mindervärdeskomplex?

Igår började jag skolan. Det är i sig väldigt trevligt, men väl på plats började jag såsmåningom känna att jag inte platsade, att jag inte är tillräckligt bra för att gå i en sådan klass som den jag går i nu. Men, det är väl bara mitt eget självförtroende som spökar. Varför ska det vara så jäkla svårt att tro på sig själv? Men, med lite tur så ordnar det upp sig fortast möjligt. Orkar inte krisa så som jag gjorde i fjol igen, trodde att jag hade någon slags självkänsla nu. Kan man glömma bort sådant, eller är det en färskvara kanske?

Ska dock bli mycket spännande att se hur det känns idag, kanske var det mest utmattning efter gårdagens alla intryck som spökade igår. Vi får se.

Ikväll blir det SCA med grabbarna grus igen, win. Det är verkligen ett skönt sätt att få utlopp för aggressioner, och jag trivs ju bra med killarna. Det är för övrigt en bra sak med klassen; många killar. Har nästan lättare för att trivas då, ibland undrar jag om jag egentligen kanske är kille trots allt... haha.

Så, huvud rensat för idag. Låt se vad som händer härnäst.

Kommentarer
Postat av: Alex

You go girl!

2010-09-02 @ 09:36:31
URL: http://alexandradahlberg.wordpress.com
Postat av: Martina

Jag har lärt mig ett nytt ord! Ha det så bra i Söderköping!

2010-09-10 @ 10:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback