Vad man kan göra en fredagseftermiddag/kväll.

Idag har jag gjort något jag aldrig trodde. Jag gav mig på att sy en renässansbarett i sammet. Inte alls min period, men jag behövde något som kändes väldigt trubadurigt och som funkar i vart fall i lajvsammanhang. Någon symaskin har jag ju inte, så det blev handsytt med lintråd och så är den fodrad med linnetyg också. Så, ordentligt blev det.


Den är rejäl i storleken, ja. Sammetet är mindre blått än vad det ser ut i min webcam. Och så en brosch ovanpå det, sedan blev det nice tycker jag. Skulle vilja ha en rejäl fjäder i hatten också (haha...), får se om jag kan få tag i det. Typ en påfågelfjäder. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Josse

Jättefin!

2010-05-01 @ 11:17:34
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Febe

Super! Men jag tror det räcker med en fasanfjäder. Är inte det samma broch som du har haft med tre dinglade saker från?

2010-05-01 @ 13:14:41
Postat av: Petra

Fasanfjäder låter fint. Det är samma brosch, lånade ut den en gång och en av de dinglande sakerna lossnade.. så jag tog bort de två som var kvar. Har dem någonstans, vet inte var bara. Snart är det sommar Febe! :)

2010-05-01 @ 15:28:59
Postat av: Frida

eller tar du plastankan och sätter i hatten. han tål att bli blöt det gör inte en påfågelfjäder=) Jättesöt=)

Kramar

2010-05-01 @ 18:37:21
Postat av: Febe

Kolla i en fiskeaffär, där brukar de ha lite olika fjädrar för dem som binder sina egna flugor.

2010-05-02 @ 12:55:32
Postat av: V

Akta så du inte ser för mycket ut som David bara... ;-) Plagiatvarning^^

2010-05-02 @ 15:24:09
Postat av: Petra

V, David?

2010-05-03 @ 07:52:07
Postat av: Christel

Urläcker! Jag tycker den är fin som den är... ;) Men vad gör alla badankor i bakgrunden?!?

2010-05-08 @ 19:21:45
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback