Onsdag, påkörd och ständigt ställandes frågan "vad är det för fel på folk?"

Alltså, ibland börjar man undra på riktigt. Blev påbackad av ett "äldre par" (de kanske var runt 60-65) på Maxis parkering, och det enda de gör är att skylla på mig. Fast skadan sitter på min förardörr. Det som gjorde mig mest förbannad var dock mannens sätt att flina och fråga mig hur länge jag haft mitt körkort. De backade på mig, imorgon är det jag som talar med mitt försäkringsbolag. Punkt.

Ilska, så in i helvete. Jag som inte blir arg så ofta exploderar nästan över sånt här. Att skratta åt någon som ens fru har kört på är bara alldeles för jävla drygt. Så gör man inte.

Men, annars är allt bra med mig. Jag fick reda på igår av Febe att jag har sommarjobb i Strömbergshyttan i sommar. Så, jag kommer garanterat spendera sommaren i Småland. Woho. Grillfester, massa häng, folk? Planerar dessutom att spela en del på gatan i Växjö under juni när jag inte har jobb.

Massa spelningar på G nu också. Imorgon på dagen är det typ en halvtimme med Alexandra och Linnéa J för någon kurs som går på skolan för berättare. Så, berättande visor that is. Och sedan på kvällen ska jag och Anton ner på Quizet på Mimers Hus och spela två låtar var. Och på lördag ska jag, Alexandra, Per och Linus B spela tjugo minuter inne i Nordstan på en Unicefgrej. Nästa fredag ska jag dessutom hjälpa till att hålla i en allsång. Men det är nog allt på ett tag. Förutom "Folkhögskolans dag" nästa lördag, då vi ska ut och spela på stan.

Puh, puh. Vad mycket det låter som när man spaltar upp det såhär. Men det ordnar sig alltid. Jag fixar det.


Kommentarer
Postat av: Isabel

Hejsan hoppsan! :) Jasså? Letar ni hus eller tycker ni bara det är kul att åka runt och titta? Jag bor 2 km utanför Lessebo, mot Ljuder. Mycket möjligt att du åkte förbi! Åker du förbi fler gånger får du väl stanna till och säga hej? :) Har din mamma/ni hästarna kvar i Ormeshaga?

2010-04-14 @ 21:57:18
URL: http://lotusblomman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback