Är jag odjup?

Idag var vi på teater med klassen, teatern hade gjort ett samarbete tillsammans med Teckentolkslinjen. Japp, ni hörde. Teckenspråk och teater kombinerat. Och ja, det var precis lika skumt som man kan tänka sig. Jag kan inte hjälpa det, men jag förstår inte tung teater med underläggande tolkningsfrågor. Det är inte min grej. Som Daniel (en snubbe jag talar med via pegas-forumet)sa, "jag gillar lättsam teater, men med ett djupt budskap" och det kunde inte ha gått att ha sagt det bättre. Jag vill ha en handling, något alla kan förstå och något som roar. I min värld är teater underhållning och inte tunga budskap som bara går in till ett visst antal "utvalda". Nej, det var inget för mig.

Let me entertain you! kommer lätt att bli min slogan som artist, om jag någonsin blir det.

Kommentarer
Postat av: Frida

Men de måste ändå ha varit en häftig upplevelse med en helt tyst teater=) Som pantomin (?) typ... Kramar

2009-09-02 @ 06:44:06
Postat av: Petra

Frida, hade det varit helt tyst hade vi som inte kan teckenspråk förstått någonting. De pratade självklart lika mycket som de tecknade, men det var just den sk. handlingen som störde mig. Själva konceptet hade säkert kunnat funka egentligen... kram!

2009-09-02 @ 07:28:16
Postat av: Frida

Haha, ja då är jag med. Haha skit, måste kännas jättekonstigt=) ska bli brunett igen=) Haha

Puss och kram

2009-09-02 @ 19:04:32
Postat av: Febe

Obegriplig underhållning är bara.......konstig.

Jag minns när jag och Christel var på modern balett. Askungen låter ju inte så farligt, men det var totalt obegripligt när prinsen hade en skugga och föddes ur ett ägg!?! Jag måste läst mina sagor fel.

2009-09-02 @ 20:44:29
Postat av: Lisa =)

Hej Petra!

Hoppas allt ät bra=) Följer dig på bloggen=)

Hoppas det går bra med din diet=)

Puss, Lisa S

2009-09-03 @ 19:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback