Elgiganten och Maxi har en massa fuffens för sig

Häromdagen var jag på Elgiganten på jakt efter en ny mobiltelefon. Hade sett ut några enkla, ganska billiga på nätet som jag gärna ville klämma och känna på. Problemet? Det är åt helvete mycket dyrare att få känna på dem än att köpa dem på nätet, som grisen i säcken. Har vi inte kommit längre än så? Det slutade med att samma telefon inte ens kostade lika mycket på två olika Elgigantenvaruhus och då blev jag arg. Så, jag åkte till netonnet och köpte mig en Nokia 1680 som jag bara tittade på på nätet, bara för jag blev arg på Elgiganten. Och det är en grymt bra telefon.


Sedan har jag kommit på vad Maxi hittar på. Häromdagen sålde de satsumas för tio kronor kilot, jättegoda. Jag köpte. Nu såg jag att de har höjt priserna. De börjar helt enkelt med att skapa ett begär hos folk, efter goda satsumas. Och då funkar det ju att höja priset. Damn you, ICA!

Kort och koncist, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback