Svar på kommentarer (och suddig närbild på det tovade snöret, Febe)

Hej raringar, vad glad jag blir för era kommentarer :)

josse om Tappat intresset?:
Superfina bilder!! Är det bruna klänningen den jag hade på mig på lajvet?

Svar: Jojomensan, vi tyckte att vi matchade bättre om vi hade liknande klänningar. Men vetduvad, när jag lagat hålen i den så tänkte jag att du får den av mig :) Insåg att den är lite för kort för mig och du fyller ju snart år ;)

Febe om Ett par dagars duktigt syende:
Snyggt jobbat, jag hoppas du lägger ut en närbild på de flätade och lätt tovade stumpebanden.

Svar: Tacktack, här kommer en något ofokuserad bild på strumpebanden! Det är alltså en gul (i samma färg som själva hosornaI), en röd, en grön och en brun tygremsa som är ihopflätade med sk. kedjefläta som resulterar i en rund fläta. Lite elastiska och sjukt nice om jag får säga det själv. Ska linda in ändarna i någon form av metalltråd för en färdig finish bara.


Och se på fan, en bild på åtminstone halva mitt lår fick ni också ;)

Christel om Ett par dagars duktigt syende
Så tjusiga :)
Christel om Tappat intresset?:
Jättefina bilder! Men var är huvudbonaderna ;)?

Moppa  om Tappat intresset?:
Jättevackra bilder sötnöt :).
Men som sagt, vart har ni huvudbonaderna ;)?

Svar: Jag veeeet, jag är kass ;) Febe var duktig och hade en huvudduk med sig, men den var inte riktigt kompatibel med vindarna som blåste uppe på fästningen... Själv hade jag helt enkelt glömt att plocka med mig varje form av huvudbonad när jag åkte från mina föräldrar i förra helgen, så det är helt enkelt så att jag inte hade någon (utom en grotesk yllecoif storlek XXL) att ta på mig. Beklagar om det förstörde mycket, nästa gång är vi ännu seriösare!

Ivnuk Suupercøllidr om Valborgsmässoafton:
Ååå! Jag vill ha chokladbollar! Typ jämt. ^^

Svar: Du är välkommen över på chokladbollar vilken dag du vill, det vet du! Ska låta bli att ha vindruvor framme då ;) haha!

Idag blir det vikingamarknad i Ale, så det blir linnesärk+ylleklänning+vikingaklänning+en variant av hätta improviserad av den groteska yllecoifen, och sandaler... Hade velat gå i mina nya hosor, men jag har inte hunnit ordna några patinor än, och än mindre sydda skinnskor. Men, någon gång! Pär har lovat att hjälpa mig med patinor, huge win.

Kommentarer
Postat av: josse

Whaaaat?! Omg, tack så mycket :D Det är finfin den klänningen! :D



Btw, snyggt lår ^^

2009-05-02 @ 09:16:47
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Febe

Hur har du fäst ändarna? Knutar eller är det bara tovat lite extra mycket?

2009-05-02 @ 13:29:41
Postat av: Petra

Febe, jag sydde helt enkelt några stygn där. Fick skarva banden på ett ställe också (tygrester...) och sydde där ihop banden också. Lite tjockare just där, men det syns nog inte jättemycket.

2009-05-02 @ 17:43:04
Postat av: Christel

Vi får kläderna till Robin Hood imorgon och ska ha med oss skor dit... jag väntar på ett par sandaler, men när de kommer - om de hinner innan premiären - det vet jag inte.



Får väl börja fundera på att göra ett par patinor och något hosliknande jag också ;)

Snygga band, bra idé. Är det ylletyg i alla remsor?

2009-05-03 @ 00:02:03
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback