Bältesväska färdig!

Fick igår för mig att göra klart bältesväskan som jag började med för lääänge sedan... Eftersom jag, när jag började med den, ännu inte fått min lintråd började jag sy med vanlig polyestertråd, för hand visserligen. Men, eftersom det inte är lintråd i den kände jag att det kunde kvitta hur historiskt korrekt den blev, och experimenterade lite med designen av bandet den hänger i, samt fastsättningen. Gjorde en kedjefläta även där, för snöret. Vad tycks? Det gröna tyget är det jag använde till överklänningen jag sydde i fjol, och snöret är yllegarn färgat med krapp och vejde, samma som i den nålbundna mössan. Fick en massa garn över, lika bra att använda!





(Jag har för övrigt en väldigt mogen pojkvän.. han läser nu när jag skriver och säger "höhö, kul med något som är färgat med crap!" Jag bara suckar...)

Kommentarer
Postat av: Febe

Är väskan fodrad? Det ser så ut i alla fall. Håller fastsättningen av snöret bra? Tycker det borde påfrestas rätt mycket.

Starkt jobbat förresten, det är alltid kul att titta på dina syprojekt nu när mina ligger på is.

2009-05-30 @ 10:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback