Kärleken till ett litet djur

Älskade lilla Boris, du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Det har bara gått tre timmar sedan jag hittade dig, stel och kall i ditt lilla hus i buren och med Fido vakandes utanför. Du såg först ut som att du bara sov, men när jag tog i dig och kände hur kall du var förstod jag direkt, och jag bara skrek rakt ut, lyckades skrämma Pär ordentligt också. Det bara svartnade för ögonen, först tänkte jag bara på hur hemsk jag varit, som inte tog dig till veterinären igen. Men sedan slog det mig, att de antagligen inte kunnat göra mycket mer för att hjälpa dig, än vad jag gjort. I nästan en veckas tid har jag matat, dig klappat dig, gett dig medicin och vatten, haft dig inrullad i en handduk på bröstet och pratat med dig. Är otroligt lycklig över att jag satte ner dig till Fido och Ipren igår när vi gick och lade oss, istället för att låta dig sitta ensam i den lilla resburen där jag hade dig natten tills igår. Jag ville inte att du skulle vara ensam, och nu förstår jag att det var för att jag kanske innerst inne visste att slutet var nära...

Det är ändå så fruktansvärt hemskt att det blev såhär. Du ligger just nu i en låda i köket, inrullad i en mjuk go filt och med massa hö runt dig, precis som du ville ha det. Kommer sakna dig så otroligt, du var ett så fint litet marsvin. Minns när du var hemma hos mina föräldrar över jul, och de släppte ut dig och dina två tjejer på golvet i tvättstugan, på ett lakan. Ipren var så busig och sprallig och sprang runt, och hon drog med dig så att även du skuttade runt och verkade lyckligast i världen. Du har alltid varit ett litet matvrak, och vi har nog gett dig snäpppet för mycket grönsaker i förhållande till hur mycket du borde ha haft, men det skiter jag i. Du var så glad när du fick en rejäl bit persilja att knapra på, eller när du satt i husses knä och fick lite sallad. Du var alltid så go och pussades, slickade oss lite lätt på armen och myste. Kommer sakna dig så otroligt mycket, älskade lilla vän. Jag vet, att från och med nu kommer vi ha en liten ängel härhemma, som vakar över oss och som ser till att om något händer oss, så kommer han och slickar oss på pannan och tar hand om oss.

Älskar dig, min lilla skatt, och det gör husse och Fido och Ipren också.




Kommentarer
Postat av: Christel

Ååååhh, stackare! En Bamsekram från mig

2009-03-20 @ 19:41:09
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: Josse

Så tråkigt när djur dör :( Men han har det nog bra nu bland massa färskt gräs och morötter =)

2009-03-21 @ 13:13:42
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: tove

Åh jag blir så himla ledsen när jag läser det här inlägget!

Jag hade en gång ett litet marsvin. Hon dog när hon bara var få år gammal, vi råkade lämna henne ute i solen så hon fick värmeslag. Det är något av det värsta jag varit med om... Kanske framför allt för att det var ett dumt missförstånd mellan mig och min mamma.

Jag blir fortfarande alldels kall inombords när jag tänker på henne och vad som hände...

Så jag vet hur det känns...!

Kram

2009-05-04 @ 21:08:49
URL: http://tovemarion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback