En orkan eller kuling, en mongolid på trehjuling

... ur "Grannlåten" av Thomas Järvheden. Sjukt skön kille, kanske inte så PK, men helt okej.

Ungefär så rörigt har mitt liv varit på sistone. Det har varit upp, ner, runt och lite till. Boris dog, efter det vet jag inte riktigt vart all tid tagit vägen. Vet inte om jag kan påstå att jag hittat på något vettigt heller. Varit mycket stall, mycket olika saker. I fredags ringde de in mig från jobbet (hemtjänsten) och frågade om jag kunde jobba fredag kväll och lördag förmiddag. Visst, sa jag. Pengar, säger jag. Och förresten, appropå pengar, återbäring! Hade fortfarande registrerat företag i fjol, så jag får inte min skatteåterbäring förren i december i år också. Men, det blir över 10k tillbaka. Det känns sjukt underbart. Aja, i vilket fall. Jag hade tänkt gå på Idoluadition på skoj i lördags, men Pär frågade om jag var jättetvungen. Han hade något på gång sa han. Och sedan fick jag ju jobb på lördagsförmiddagen. Så jag struntade i det. Gick och jobbade, hem och duscha och sedan var jag som på nålar. Eländet kunde ju inte tala om vad det var som var på G, men så knackade det på dörren. In dök mamma, pappa, Sandra och Rickard. Hela familjen hade åkt upp bara för att gratta mig, äta middag med oss och så hade Sandra bakat den vackraste tårtan ever. Hon är sjukt duktig, se bild!



Sedan i söndags fikade jag med något som liknat en kompis i många år, lite hemliga romantiska känslor där... var rädd att det skulle vara något kvar, men det var det inte. Har nu berättat allt för Pär, han vet om allt som hänt och även om det var jobbigt att se honom bli ledsen, så stärkte det vårt förhållande på något knasigt vis. Han är det bästa som någonsin hänt mig. Vi tog en snabbis på Ikea efter att han hämtat mig inne i stan, därefter åkte vi hem, myste, tog stallet och bråkade med Turbo. Hemma igen åt vi hemgjorda, grillade hamburgare och myste. Idag åkte han till Holland för hela veckan, tråkigt. Nu sitter jag och kollar på det vidriga (men ganska oemotståndliga ibland) Jerry Springer, mumsar på dragéägg och skrattar lite åt tragiska människor i USA.


Kommentarer
Postat av: Anonym

TACK!

Det finns alltså fler människor än bara jag som inte kan låta bli att titta på det sjukaste, mest vridna och vidriga programmet i historien. Jerry Springer är en lisa för själen när man känner sig fånig, pinsam och patetisk. Helt plötsligt så framstår man ju som supernormal.



Grymt fin tårta!

2009-03-30 @ 20:07:24
Postat av: Anni

Tyvärr så har min dator någon lustig förkärlek till att förstöra för mig. Det var jag som skrev innan, men datorjäveln suddade ut mitt namn när jag postade kommentaren.

2009-03-30 @ 20:08:46
URL: http://avanni.blogg.se/
Postat av: Josse

Stort grattis! Din syrra är verkligen duktig på att baka och dekorera!

2009-03-31 @ 11:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback