Börjar verkligheten bli luddig i kanterna?

Jag har börjat fundera på om jag är nära gränsen till vansinne. Idag var jag på picknick vid Bohus Fästning tillsammans med folk ur min medeltidsförening, under ett stort trä i lite regn, och i solen, dansandes medeltidsdanser. Det är något härligt med att gå klädd i fotsid klänning, ha möjlighet att känna sig lite feminin, dansa med karlar och strutta runt.

Men, är det verkligen nyttigt att må bäst när man går klädd i kläder som är menade att se ut som att de är från närmare sjuhundra år sedan? Det är en ganska bra stund, menar jag. Jag lägger onekligen mycket tid på sömnaden/hantverkandet just nu, och frågan är väl egentligen hur nyttigt det är. Men, jag kör tills jag får slut på material och fantasi, om det sistnämnda någonsin inträffar.

I vilket fall. Underbart var det idag. Skönt att träffa likasinnade som är lika sjuka som jag, som älskar att klä sig i de här kläderna och som är öppna. Det är något speciellt med att kunna umgås ett gäng folk mellan fem och sextiofem år. Sedan får jag väl säga att jag är lite besviken över vissa personers utrustningsstandard, men somsagt. Själv är jag ju lite galen, så man kanske får ha förståelse för att folk inte är som jag.

Imorgon är jag härhemma ännu, sedan tar jag Pärs bil till lillasysterst student på tisdag. Hem igen onsdag, test till en skola på torsdag och därefter blir det Jettat till Jönköping och Dreamhack på fredag. Skoj vecka! Imorgon måndag blir det tvätt, klappa snel Turbo och annat allmänt fix. Köpte en klänning jag ska ha på lillasysters student, hoppas vädret blir fint så att jag kan ha den. En halterneckklänning, avskuren under bysten som är vanligt, gråblå med ljusrosa och ljusgröna blommor. Blev lite kär i den när jag såg den i HM's katalog, och sedan sprang jag på den när jag var på HM på Backaplan. Klart man slår till när den dessutom sitter jättefint. Köpte mig ett par helsvarta tygskor på Skopunkten också, ska nog köpa sidenband i olika färger att variera färgen på snörena med. Känns lite exklusivt.

Någon bild att illustrera med hittade jag inte, och nu blir det sängen! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Febe

Vad är det här för dumt prat? Det är klart att det är nyttigt, du stressar ju ner och mår bra! Och dessutom- i min värld är du lika normal som jag.

2009-06-08 @ 19:05:57
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Ivnuk Suupercøllidr

Yey! DH FTW!



Och allt nörderi är bra nörderi, så fortsätt du dansa runt i medeltidskläder.

2009-06-08 @ 23:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback