Petra undersöker: Spotify

Nämnde Spotify i mitt tidigare inlägg och tänkte att jag kanske skulle förklara det lite närmare, för de som inte är insatta.

Spotify är något som jag vet att mitt ex Jocke använde för typ ett och ett halvt år sedan, men det har blivit stort först nu. Spotify är helt enkelt en musikspelare, med ett väldigt stort utbud av musik. Det är ett program man laddar hem (man måste få en inbjudan skickad till sin mailadress för att kunna använda det, det skickas av någon som redan har det), och som man sedan kan söka och bläddra och spela upp maaassor med musik. Helt gratis och lagligt är det. Enda nackdelen är att det då och då trillar in en liten reklamsnutt, men det är betydligt mindre än på random radiokanal, så mig stör det inte egentligen.

Utbudet av musik är grymt, man kan söka på det mesta och hitta NÅGOT som passar en. Men man kan inte ladda hem någon musik därifrån, all musik är tillgänglig endast via programmet själv. Det rekommenderas varmt!



Här kan man även skapa egna playlists, dela andras eller bara lyssna på hela album. Funktioner som shuffle och repeat finns också. Jag och Pär sökte på karaoke för två veckor sedan och satt sedan och sjöng karaoke i flera timmar. Så det funkar hur bra som helst!

Kommentarer
Postat av: josse

Looove Spotify!

2009-01-04 @ 22:32:02
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback