Kärlek på riktigt

Nu vet jag vad kärlek är. Kärlek är att kunna vakna upp brevid någon (efter att ha legat halvvaken hela natten), torka upp hans spyor och pyssla om honom trots att han inte är sjuk på riktigt, utan bara bakfull. Att kyssa hans panna, ge honom vatten och att inte låtsas om att jag tycker att han är lite små-ofräsch.

Underbar söndag.

Och det är faktiskt sant :) Jag älskar den mannen. För en sådan här dag kommer man väldigt nära varandra, och idag var inget undantag. Min lilla sötnos, klarar inte av när folk jag gillar är klena och sjuka. Då kan jag faktiskt agera lite sjuksyrra, jag som i vanliga fall inte tål sådant alls.

Det bästa idag var dock när vi satt i vår säng, inlindade i täcken och grejor, käkade pizza och kollade på WALL-E. Underbara söndag, underbara Pär. Och FRAMFÖR ALLT, säger jag, uuunderbara WALL-E. Har någon inte sett den, så måste ni bara göra det!


Kommentarer
Postat av: josse

E-vaaaaaa!

2009-01-12 @ 09:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback