Fredag

Kortaste veckan ever, men det är ändå alltid skönt när fredagen är här. Något speciellt är det allt med dessa dagar som man alltid längtar till. Gick extra tidigt från jobbet idag, redan efter lunchen. Fick en tid hos en läkare på vårdcentralen här, var tvungen att ha nytt recept på levaxin. Så det blev en kort dag, och nu slutar jag här vid datorn. Ska snart gå och måla de två sista stolarna, de andra två är målade två gånger och jättefina redan. Kommer lägga upp en före- och efterbild på dem senare. Gillar tyget där, samma som i min korsett. Sjukt snyggt.

Ikväll blir det finmiddag, kotletter ( tror jag Pär köpt) och hasselbackspotatis. Maassa lyxigt, jag har blivit en sån himla matmamma sedan vi blev sambos! SÅ mycket roligare att laga saker när man inte behöver äta dem ensam sedan. Får se när sambokilona börjar göra sig påminda... i så fall får jag ta dem då. Igår kväll var jag och Pär ute och promenerade en liten sväng runt grannskapet, otroligt skönt att röra på sig. Får se om jag lyckas fixa ett träningskort eller något såsmåningom.

Läste idag att forskare osv. kommit fram till att folk som gör misstag, och med lite humor kan berätta om dem är lyckligast och mest omtyckta. Dvs att ingen vill vara med någon som är perfekt och som inte gör fel. Trots det strävar vi allihopa efter att bli mer perfekta, göra mer rätt osv. Kanske en tankeställare?


Jag vill göra en tatuering nångång, och då ska en del av tatueringen vara en sådan ros som dem på bilden. Sjukt snygga imo.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg precis en film "Beautiful girl" om en ganska kraftig tjej som ställer upp i en skönhetstävling. Hon säger att det som gör oss vackra är våra fel och brister - det som gör oss annorlunda och urskiljer oss från det 'normala'

* kram

2009-01-10 @ 15:41:20
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: Frida

Vi är verkligen sjuk olika du och jag, tagtråden var de första jag såg... inga rosor här inte=) Puss på tjejen som är gjord av choklad.

2009-01-10 @ 19:03:01
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback