En fredagskväll i ensamhet

Det här är jättekonstigt. Jag har jobbat, levt och träffat Pär 24/7 senaste veckorna/månaderna. Sedan idag var det dags för honom att dra på kickoff med jobbet, en kickoff jag inte får följa med på eftersom jag inte är fast anställd på jobbet. Så, från och med elva var jag ensam på jobbet. Stod där och pysslade med massa grejor fram till klockan två, då jag packade ihop och åkte hem. På vägen hem åkte jag en liten sväng och kikade efter en gård (!) där jag har ringt på en annons om en boxplats. Japps, jag ska få häst häruppe. Eftersom mamma har problem med sin axel måste hon börja avveckla hästarna, och jag har sagt att jag ska ta Turbo. Musse är ett betydligt mindre besvär för mamma, eftersom han är lättare att ha att göra med och inte behöver motioneras på samma sätt som Turbo. Så, jag blir snart bunden som fasiken här uppe. Men Mathias flickvän Linda rinder också och har lovat att hjälpa mig med sötnosen. Så jag och Pär ska ut till det här stallet imorgon och spana lite. Se hur det verkar.

Efter den lilla utflykten åkte jag hem och satte mig och lekte med ett program jag har på min nya dator (en Powerbook G4 12"), det heter "Garage Band". Så jag sjöng lite och donade och hade ganska roligt.



Nu har jag suttit och surfat runt lite, sett på Let's Dance och ätit lösgodis. Lakrits <3

Imorgon blir det inflyttningsfest hos Murp i Uddevalla på kvällen. Sedan på söndag kommer Anders från DH och hans pojkvän Martin hit på brunch, Petra steka pannkakor!

Och sedan ska vi träffa Linda och Mathias, jag och hon ska åka skridskor medan Pär och Mathias är i Pärs garage och pillar bil. Tjoho!

Kommentarer
Postat av: josse

Låter mysigt med hästen där uppe, får du något att göra när Pär ska åka iväg och kick-offa =)

2009-01-16 @ 23:52:15
Postat av: Christel

Febe och jag satt också och tittade på let's dance. Där finns en riktig godbit ;) med muskler, och en dansare som verkligen kan röra på höfterna.

Vad trevligt att ta sig tid med ett musikprogram - Att sjunga en stund är aldrig fel :D

2009-01-17 @ 00:17:43
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback