Både bra och dålig dag, samtidigt

Vissa dagar går man runt och tänker att bläää, det här är inte min dag. Och det verkar som att det inte är det, alls. Men så dyker något upp, så att allt helt plötsligt känns positivt.

Jag har jobbat som ett djur idag, och en del saker har gått sådär. Typ som när jag försökte flytta saker med en truck, som inte ville som jag ville. Eller annat. Fick bl.a. skruva om vissa sprinklermunstycken tre gånger, pga. missförstånd och gamla misstag. Det SÖG.

Och det värsta... mamma ringde och berättade att hon fått reda på att hennes ena axel har förslitningar. Dvs. trasiga på riktigt. Lilla, lilla mamma. Hon var så himla ledsen. Och jag förstår det, hon kommer aldrig bli bra i sin axel som hon haft så ont i. Lider med henne, på riktigt. Lilla älskade mamma. önskar jag kunde göra något för att underlätta för henne!

Men så kom det positiva saker idag också, sitter i skrivande stund med min nya dator i knät, en powerbook G4 12". Exakt likadan som den jag fick låna av Jocke, fast sisådär trettio gånger fräschare och piggare eller något. Älskar den redan!

Och så har jag och Pär precis bytt plats på marsvinen och köksmöblerna, efter att vi renoverat de sistnämnda. Bilder kommer senare ikväll.

Det var dagens uppdatering, skriver mer sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback