Oroliga drömmar

Damn, vaknar tidigt idag också... drömde av någon konstig anledning om badminton. Kanske har något att göra med att det känts som att mitt liv gått fram och tillbaka utan att egentligen komma någon vart? Det kan säkert ligga något i det iaf...

Pär ringde igår och berättade polisen ringt och sagt att bilen var funnen i Partille. Så, jag och hans bror skulle åka och hämta den igår kväll. Men tyvärr så fick Johan (Pärs bror) lite förhinder på jobbet, så istället blev det Pärs vän Daniel och jag om åkte för att leta bil. Lilla jettan fick slita vill jag lova. Vi hade fått reda på att bilen stod vid "Ica i Allum", och det sade inte mig sådär speciellt mycket. Men Daniel visste, och vi tog några varv runt parkeringen där. Just när jag hade sett fel på en bil (såg en ljuslila likadan som den vi letade efter), och typ gett upp så stod den bara där. Snett, över två rutor, med trasigt tändningslås, lås på förardörren, trasig vänster bakdörr, stulen stero, trasig ratt, massakrerad växellåda, snustorr på bensin och väldigt låg oljenivå. Bilen mådde helt enkelt inte bra. Dessutom låg det en växel i som varken gick ut eller i. Så, vi bogserade bilen (och jag i mitt något skärrade tillstånd såg nästan till att vi krockade) till närmsta bensinmack, tankade den och fyllde på olja. Jag var helt stirrig, så det är bara tack vare Daniel att det ordnade sig. Sedan körde han, i en jävla fart eftersom det troligen var fyran eller femman som låg i, bort till Pärs jobb dit jag hde fått nyckeln och så låste vi in bilen där. Puh, vilket slit. Men nu är den i varje fall återfunnen och Pär kommer hem i eftermiddag...

Var ute hos Turbo igår eftermiddags, såret hade dragit ihop sig betydligt sedan jag tog bilden där innan! Så det verkar ordna sig... dock hade dom slitit upp hans svansskydd på täcket igen, och bitit sönder bandaget jag hade satt runt svansen. Så, bara att börja om från början. Får man fodra ett hästtäcke med en stålhätta? Hade gärna satt dit något hårt som hästjäveln som biter Turbo (vet inte vilken det är, men det ser man ju isf), får sig en ordentlig kyss.

Och på jobbfronten? Jo, de ringde mig från Resursförmedlingen häromdagen och bad om referenser. De fick numret till Fabriksbutiken och till Svante, de två salongerna jag jobbat på ville jag inte kontakta... Men vi får hålla tummarna, jag kanske kan få lite timmar iaf! Hade varit roligt att göra något, även om jag inte kan ta riktigt vilka tider som helst när jag har Turbo.

Oh, förresten. I förrgår morse hade jag en stund som jag ber om att få illustrera med en bild.


Rostat bröd, te och raggsockor! Win x 3!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback