Nostalgitripp


Kan man bli annat än glad?

Igår var jag ganska duktig. Städade hela "kontorshörnan" i sovrummet och röjde undan en massa bös därinne, så nu kan man faktiskt sitta där. HIttade samtidigt en hel låda med gamla fotografier, de tidigaste från typ 96 någongång och fram till studenten. Blev en nostalgitripp som heter duga vill jag lova. Insåg att de inte gör så mycket nytta när de bara ligger i en låda och skräpar, så jag bad Pär köpa ett stort fotoalbum åt mig. Började sätta in bilder igår, tänkte försöka hinna med att skriva bildtexter idag med. Det är något visst med ett riktigt, fysiskt  fotoalbum! Nog för att flashiga album på nätet är jättepraktiska, men att kunna ta på bilderna, minnas precis känslan då de togs, det är grymt!

Måste nog försöka få framkallat lite av alla bilder jag har liggandes på datorn (de ligger just nu packade i en enda stor fil på Pärs dator, sedan pappa fick tillbaka den stationära datorn). Får ju fortsätta fylla på albumt!

Tänk när man var sådär fjorton-femton, vad lite man visste om världen! Hur naiv man var... och vad roligt man hade!

Nu har jag haft lite tråkigt vissa stunder senaste dagarna, och har därför tagit mig tid att fylla i lite undersöker och enkäter med möjlighet att vinna prylar... antagligen ganska lönlöst, men testar man inte kan man inte vinna något!

Var ute och promenerade med min lilla pålle igår, han skötte sig jättefint! Jag är så nöjd att jag har honom! Pär tog några kort på honom igår, ska försöka få upp dem här snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback