Morgon med jordgubbsyoghurt

Mmhm, morgon. Sitter i soffan med en kudde i svanken som stöd (jag har haft så förbannat ont i ryggen på sistone, känns lite mindre bra), laptopen i knät och ett glas med jorgubbsyoghurt i. Rätt gött faktiskt.

Snart blir det stallet, har lite funderingar på hur jag ska göra (eftersom jag har utsläpp och då ingår även att ge dom lunchhö... Och det ska de ha om cirkus 3,5-4 timmar, vet inte riktigt hur jag ska fördriva tiden där. Ska höra av mig till Pärs syster Helen också, hon och äldsta dottern (Hilda) ville kanske komma ut och titta på pållen idag. Nu har ju den otäcka snön smält undan, så då kunde hon faktiskt få rida om jag håller i också. We'll se. Det var ju den den tiden då det var fantastiskt roligt att vara i ett stall och nära hästar, man gjorde nästan vad som helst bara för att få klappa.

Usch, drömde i natt att jag jobbade lite hos min gamla chef i Gislaved och att de riggat en fälla för mig. De hade bara tagit in kunder som de visste var missnöjda med mig. Usch, ångest! Jag gillar att klippa ilte då och då, men inte i en frisörbranch som ser ut som den idag. Får se om suget kommer tillbaka nångång.

Stackars lille Pär, vad trött han är.. var inne nu och fick numret till hans syster, han är typ.. död. Han var iväg på jobb inatt och kom inte hem förrens runt två (jag sov som en liten gris och hörde ingenting), så förstår om han är sliten. Stackars sötnos. Lika bra att jag åker iväg och pysslar i stallet då. Igår var jag där från halv tolv till halva fyra ungefär, sedan kom Pär och Anders ut. De hälpte mig att borsta Turbo lite, klapa snel hest, och matade honom med äpple. Det var ju så jäkla snorhalt också, tack och lov har somsagt eländet smält bort... det går aldrig fort nog när det är sådär moddigt och jäkligt.

Sedan åkte vi hem, alla tre, drack te (jag och Anders), gjorde pizza (jag och Anders) och sedan klippte jag honom... Lite synthig frisyr sådär, I like!

Nej, nu är klockan snart halv nio (pip) och det är dags för mig att röra på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback