Ett nytt liv?

Nu har saker och ting förändrats igen.

Kan börja med att berätta något roligt, nu har jag fått upp Turbo hit. Han har hittills skött sig exemplariskt, och jag är så stolt. Förhoppningsvis kommer han hålla sig i skinnet ett tag också, imorgon ska jag och Ingela (en äldre dam som håller till i stallet) ut på en liten skrittur. Får se hur det får för lille killen.

Sedan, något tråkigt. Fick reda på i fredag att nu är det slut med jobb på Ultrafog. Så, från imorgon är det arbetslöshet igen som gäller. Men, tur i oturen. Nu har jag tid för hästen iaf. Och för att fundera på vad jag vill göra, samt hinna med lite härhemma. Det ordnar sig nog.

Kommer försöka skriva lite oftare, nu på sistone har det blivit mindre. Främst för att jag varit nere i Småland sedan i torsdags, hann med lite skoj saker iaf. Träffade Febe och Christel i fredags, vi käkade Markmanns, klippte henne och tog kort på en del lajvklänningar jag tänkte göra mig av med (finns bilder och beskrivningar på petrulus.pixbox.se om någon är nyfiken). Sedan i lörags åkte jag först till stallet och mockade och fixade, och sedan for vi till Börjes i Tingsryd. Handlade massa hästgrejor som behövdes. Det är galet vad pryttlar en liten pålle har med sig!  Och på kvällen samlade jag ihop lite saker, och fixade frilla på mamma och bror... vad de har en massa grejor! Och somnade sedan tidigt... sov som en stock! Och idag, söndag, har vi kört upp Turbo och donat. Han var ett helsike att få tag i i morse, men han skötte sig somsagt toppen ikväll.. väldigt speciell häst det där.

Ska ta mig en tur till Arbetsförmedlingen imorgon också.. alltid lika trevligt.

Lilla sötnos rullar sig.

Kommentarer
Postat av: josse

Va var du också på Börjes i lördags? haha :P

2009-02-01 @ 21:41:20
Postat av: Christel

Åh, vad fin han är Turbo :)

2009-02-01 @ 23:11:46
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback