Torsdagssovmorgon

Så underbart! Eftersom vi hade spelning igårkväll bestämde Hanne att vi skulle ha sovmorgon till elva idag! Nog att jag inte kan sova speciellt mycket längre (vaknade halv nio typ), men det är ändå skönt att kunna softa lite på morgonen. Och göra lite saker som måste grejas med härhemma också, typ vika tvätt. Vad är det med vika tvätt som gör det till det tråkigaste i världen? Tvätta, hänga, okej. Men vika och stoppa in i lådor eller hänga på galgar är nog ibland det värsta jag vet. Vet inte vad det är dock. Kanske att jag inte har någon bra yta att göra det på. Får försöka lösa något, för det ser så illa ut när det hänger kläder överallt.

Igår hade vi somsagt konsert på Kustens Hus i Göteborg, ett gammalt vishus kan man nog kalla det. Takhöjd cirka 190cm kändes det som, som att jag skulle slå i huvudet om jag hoppade. I vart fall i Tauberummet. Men vilken konsert det blev sedan! Massa trevliga visälskare som tittade (och dessutom betalade inträde för att komma och se oss!), helt underbara människor som organiserade och gav oss mackor, dricka, godis och annat backstage. Kändes som att vara artist på riktigt. Och folk i klassen skötte sig riktigt bra, det är så roligt att se hur de flesta har utvecklats sedan Sture Ekholm var här för några veckor sedan (en av Nordens bästa regissörer som var vistolkningslärare hos oss). Jag tror att jag lyckades ganska bra, mitt problem är mest att så fort jag blir nervös så försvinner bröströsten och min lärare stör sig på det. Det blir liksom falskt på något vis, inte musikaliskt falskt utan bara oärligt. För rösten är inte med mig. Men, det är som Hanne säger, det är bara att utsätta sig så löser det sig.

Ursäkta bildkvalitén, det var inte direkt ultimata ljusförutsättningar för min lilla kompaktkamera tydligen!

 

Nu ska jag ta tag i tvättfanskapet, man måste ju ha rena kläder att ha på sig... Har jag hört. Och kanske fundera lite inför Lucia imorgon, stryka nattlinnet. Förresten, det är en sak som är sjuk: storleken på Lucianattlinnen som finns att köpa! Vi skulle få låna från skolan, men jag gick till slut och köpte mig ett eget bara pga. att storlekarna är så dumma. Nog att jag är lång, men inte extremt lång. Men så fort ett linne satt lagom över bröst osv så var det lite för kort i ärmarna och MYCKET för kort nedtill. Och jag står inte som lucia med ett nattlinne som går till halva smalbenen. Så, jag begav mig till Citygross, mycket behändig affär, och hittade ett lagom långt och med långa ärmar nog. Visserligen stort över bröstet, men det får kvitta. Och då blev det storlek XL. Jag, en XL? Det vet jag inte om jag håller med om egentligen. Så, konstiga, storlekar, ja! Men det blir bra i sloutändan.

Igår hade vi förresten en ball tjej som lärare, Maud Lindström, en visartist. Hon är verkligen värd att lyssna på om man har det minsta feministiska åsikter, på ett bra sätt. Inte "vi ska ta över världen, för KVINNOR KAN", utan mer fyndigt och behagligt. Mycket cool tjej. Hon pratade om vad man ska göra efter skolan, hur allting går till osv. Hon gav oss uppgiften att sätta ett framtida projekt. Mitt blir att spela in en skiva med egna låtar och följa upp den med en liten turné. Låter kanske stort, men det ska ta mig fan gå, för jag vill göra det här.

Där fick ni en rejäl bloggomgång, håll till godo. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Josse

Då ska jag stå redo och köpa biljetter =)

2009-12-10 @ 16:14:57
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback