Första veckan snart till ända!

Idag är det fredag, Frejs dag, och jag har snart gått en hel vecka på visskolan. Igår redovisade jag, Per och Alexandra vår poplåt till skratt och applåder från övriga klassen, kändes skönt. Efter skolan slut fick jag dock någon dipp som ledde till att jag inte kände mig värdig att gå där. Visst, jag sjunger bra. Hemma, eller möjligtvis på lajven inför folk som inte har några förväntningar. Men varje gång jag öpnnat munnen på skolan tycker jag bara att det låter fel. Att jag sedan kom in som reserv och inte som "förstahandsval" bidrar inte direkt till att det känns som att jag egentligen har där att göra. Men, jag inser nu att jag bara själv kan ta ansvar för hur det blir. Jag är antagen, jag går på skolan och måste göra det bästa av situationen. Helt enkelt.

Idag skulle vi delas in i nya grupper, spännande! Sedan skulle dagen ägnas åt att arbeta med dessa grupper och ett tema, och det ska bli underhållning på festen på skolan som äger rum ikväll. Roligt! Igår kväll var jag nere på skolan igen och gick med skolans fd. rektor (pensionerad 80-åring) ner till Bohus fästning och fick en gratis runda där, och en helt fantastiskt guidning av gubben. Han var så fruktansvärt underhållande, två timmar gick på ett litet nafs. Man känner verkligen historiens vingslag när man är på fästningarna här, underbart!

Skrev en ny låt i onsdags, Demenslåten. TIllägnad alla underbara små människor jag träffade i somras. Får se när jag lyckas få till en melodi som jag är nöjd med också.

Idag ska jag lyxa, efter lön osv, och köpa mig en kebabsallad med maassa dressing till lunch. Mums, mums, mums. Frida, dieten jag går på kallas lchf, low carb high fat. Kolhydrater uteslutna helt enkelt. Men oroa dig/er inte, jag kommer inte svälta kroppen i all evighet. Ska så småningom börja äta små, lagom stora portioner med kolhydrater också, men det här har känts som en bra detox för kroppen. Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback