Ett stramare jag

Jojomensan, nu är det slut på sötsaker och annat. Jag har sedan i tisdags i förra veckan hoppat på en lchf-diet, dvs en GI-diet. Inga kolhydrater helt enkelt. Och vad ska jag säga, visst har det väl gått ganska bra so far. Har fått i mig lite potatis, limepaj när mamma och Josse var här i lördags och några grova knäckemackor med massa fett pålägg. Tycker det är grymt svårt att låta bli att äta åtminstone bröd, för det är liksom... ja, mycket! Man är ovan...

Än så länge har vikten inte rört speciellt mycket på sig och jag har mest mått skumt, men nu har det börjat lugna sig. Sockersuget är något verkligen kraftfullt, hoppas att det försvinner helt till slut. Tills dess får jag drömma om Karamellkungen-påsar fyllda med choklad och om vitlöksbröd... suck. Men, karaktär måste man ju försöka ha.

Ikväll ska det lagas fläskfilégryta med massa grädde i och spenat och champinjoner... Pär får ta potatis eller något till, själv får jag äta det som det är. Inte helt tokigt. Hoppas att det blir bra det här.

Snart ska jag iväg och hämta AK från DH som kommer och ska klippa sig hos mig. Win :)

Kram på er alla, jag ska försöka uppdatera oftare igen.

Och, nu är det bara en vecka till skolan börjar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk bara- ett gigantiskt vitlöksbröd med polly som pålägg :-)

2009-08-17 @ 14:06:38
Postat av: Anonym

Ja sockersug är verkligen inte lätt!! Men tur att man får äta äggröra och bacon iaf =)

2009-08-17 @ 18:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback