Ett par dagars duktigt syende


Såhär ser just nu min ena hosa ut, samtliga sömmar för att hålla ihop bägge är klar. Först ihopsytt med kvicksöm ( ett efterstygn och sedan så många förstygn som får plats på nålen) och sedan är sömsmånerna på allt utom precis under foten vikt åt samma håll och fastkastat, under foten har jag delat sömnsmånerna åt varsitt håll och gjort likadant. Längst upp är ett ca 5 cm brett linneband fastkastat som förstärkning när jag sedan ska göra en ögla för strumpebandet.

Det är mitt första plagg som jag sytt helt för hand, och det känns otroligt stabilt måste jag säga! Inga kanter som flaxar nånstans och rejäl lintråd i sömmarna. Jättenöjd!


Edit: Nu är båda hosrona färdiga, ska bara få till ett par snygga strumpeband och sedan göra en fästpunkt i bakkanten på hosorna för dem.


Bild på snedden, min dator har inte lust att vrida bilderna som jag vill just nu.

Kommentarer
Postat av: Febe

Snyggt jobbat, jag hoppas du lägger ut en närbild på de flätade och lätt tovade stumpebanden.

2009-04-29 @ 20:03:02
Postat av: Christel

Så tjusiga :)

2009-04-29 @ 23:38:34
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback