Ett (nybadat) marsvins (förbannade) bekännelser.

Hej, det är jag, Gullan. Jag är så jävla arg på matte. Först, igår, satte hon hela vår värld i gungning genom att sjasa ut oss ur vår ena bur, låta oss sitta ALLA FYRA och trängas i den ena. När vi sedan fick gå tillbaka in i den första var den tom, sånär som på lite äckelrent spån, som inte alls luktade gott! Så, där satt vi och var lite smårädda för vad som skulle hända sen. Rätt var det var så fick vi gå in i båda burarna igen, och nu var BÅDA fyllda med bara rent spån. Jag blir så arg. Tur nog för matte, så satte hon även in våra hus, våra rör och lade in nytt hö åt oss. Det smakade väl helt okej får jag väl säga till hennes försvar. Senare på dagen fick vi maskrosblad och pinnar att gnaga på, och det ägde ju, men jag tror nu att det bara var för att ta ner vår misstänksamhet. Idag anföll hon nämligen med förnyad styrka!

Vi satt i buren, pratade lite lågt, jag tuggade på några strån hö och då kommer plötsligt Rosa inrusande till mig i huset där jag satt. "Matte har tagit upp Fido!" ropade hon och var jätterädd. Jag suckade mest åt henne, Rosa har en tendens att överdriva allt, så jag bara hackade lite med tänderna åt henne och sedan satt vi i huset och väntade på vad som skulle hända! Då hör jag plötsligt skrik från Fido! Det lät som att hon blev misshandlad och jag blev jätterädd! Undrade vad matte hittade på för dumheter nu, men det enda vi kunde göra var att gömma oss och hoppas att hon glömde bort att vi finns. Men icke. I tur och ordning tog hon upp oss, satte oss under kranen och blötte ner HELA oss med otäckt, ljummet vatten och tvålade in oss med något jätteäckligt som luktade.. erm.. ja... jag vet inte vad det luktade. Och sedan gnuggade hon pälsen med en såndär handduk, kan ni fatta! Jag såg ut ungefär som Ipren när hon var färdig, min fina släta päls var plötsligt virvlig och tufsig! Jag blir så upprörd! Jag sitter just nu och diskuterar med Fido, Ipren och Rosa vad vi kan göra för att göra mattes liv till ett riktigt helvete. Vi ska i alla fall försöka kissa på henne så ofta det bara går, och Ipren sa att hon även kan bitas lite om det krävs. Rosa är så himla feg, och Fido är lite för gammal för att göra något ordentligt, men även hon sa att hon kunde kissa ordentligt.

Nu jäklar ska hon få, och husse får sig nog en släng han med! Bara för att han frivilllig bor ihop med den där subban.

ARG är jag!


Jag, Gullan.



Fido


Ipren


Rosa

Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha, sötnosar!

2009-04-16 @ 13:37:04
URL: http://queenpanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett marsvins bekännelser...

2009-04-16 @ 18:57:26
Postat av: Febe

...tur för dig att de inte kan tala

2009-04-16 @ 20:20:01
Postat av: Anonym

2009-04-16 @ 20:33:13
Postat av: Christel

Bara ge dem...! ;) (tolkas som man vill)

2009-04-17 @ 19:38:47
URL: http://kirvin.blogg.se/
Postat av: Lisa

HAHA! Det var det roligaste blogginlägget på länge=) hahaha.

2009-05-03 @ 11:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback