Efter krav om uppdatering

Okej, förlåt mig. Jag har inte uppdaterat på länge, och jag är hemskt ledsen. Räcker det?

Jag läste nämligen häromdagen om "generation Ego", vår egen generation. Om att vi som är unga nu är så otroligt fokuserade på oss själva och därför på så många sätt promotar oss själva. Bl.a. genom bloggar. Att världen är så otroligt intresserade av oss och vår liv att vi måste nedteckna varje lite förändring, sak som sker, på nätet eller på massa andra sätt. Så, generation EGO, here I come!

Jag och Pär kom precis in från en tur med motorcykeln, andra i mitt liv! Den förra skedde i torsdags förra veckan, efter mitt besök hos sjukgymnasten. Har varit hos henne även idag, och blivit ordinerad en liten moj som man tejpar fast på typ golvet och sedan använder för att trycka tillrätta saker i ryggen. Får se hur det funkar!

Men ja, motorcykel! Jag GILLAR att åka hoj! Pär är faktiskt jätteduktig på att köra, och nu när han köpt en skrutthoj som går att ha passagerare på har jag äntligen fått testa att åka. Och jag gillar det somsagt.



En sådan här, lite cross-ig variant är det som gäller. Ser ut som en jättelik moped, haha. Men den går helt okej och jag klamrar mig fast vid Pär för brinnande livet. Dock har jag nu förstått vad han ser med att åka och jag är också sugen på att skaffa kort! Något han inte är helt nöjd med, men vi får se.. Hade varit roligt iaf!

Vad händer annars då? Jo, tyvärr blir vår lugna helg (jag är ledig på måndag) hemma hos mina föräldrar, som vi hade bestämt sedan ett bra tag, inte av. Anna-Lisa, en underbar dam som är nära vän till familjen har precis lagts in på sjukhus och är jättedålig, cancer... Så jag och mamma ska istället ta oss upp till Stockholm för att hälsa på henne på söndag. Hon har alltid varit så snäll mot oss, och när vi inte haft kontakt med våra morföräldrar har hon istället ställt upp som trevlig äldre att språkas med. Hon är helt underbar, en liten rund vithårig tant som alltid blir så glad när man träffar henne. Tyvärr verkar loppet ganska kört för henne, nu är det bara en fråga om tid. Denna cancer som på så många sätt förstör för människor!  Och min kusin berättade precis för mig om en tjej i Södertälje som blev nedslagen av ett 20-tal (!!!I) killar! VI har en sjuk värld..

Idag blev det mest tomt snack om lite av varje. Har inte kommit nån vart med en chemise än, däremot börjar jag bli halvklar med nya linneklänningen. Lite strul med ärmarna bara, men jag löser det.
 


Kommentarer
Postat av: josse

Taaaack, du får tänka på stackars mig som undrar vad du pysslar med om dagarna ;)



Låter kul med hoj, tycker pär ska vara glad, om du också tar körkort kan ni ju köra tillsamans =)

2008-09-11 @ 23:36:49
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Febe

Bilder, jag vill se bilder!

Själv är jag klar med mitt första projekt.

2008-09-12 @ 09:45:20
URL: http://dryaden.blogg.se/
Postat av: Christel

åh, jag vill också se bilder på dina sömnader :)!

hoppas helgen blir bra trots allt och att er vän och ni får en bra dag, kram

2008-09-13 @ 22:58:19
URL: http://kirvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback