Jag, arbetslös

Japp, ni läser alldeles rätt. I fredags beslöt sig min eminenta chef för att jag inte längre dög till att arbeta för honom och gav mig, ta ett djupt andetag nu, SPARKEN. Jag, som slitit till förbannelse på det där företaget, jag som stått varenda lördag utan att klaga. Så, klart att det är jobbigt att vara arbetslös (eller, arbetssökande), från och med två veckor. Men vet ni vad? Klart att jag är ledsen och känner mig kränkt, men jag är GLAD över att slippa mitt elände till chef. Men det är väl som de säger, chefer är ofta psykopater och kan inte känna medlidande.

Så, vad händer framöver i mitt liv? Jag har egentligen ingen panik får jag säga, har lite sparpengar och skattepengar på ingång i december, så helt bankrutt är jag inte. Plus att jag har en underbar pojkvän som tar hand om mig väldigt bra. Så, det hade kunnat vara mer av ett helvete nu när jag faktistk varit så dum att jag inte betalat in till a-kassan tidigare. Men jag gick faktiskt med i facket för bara några veckor sedan! Så jag ska gå dit och prata med dem i morgon och se vad de kan göra för mig!

Överlag mår jag faktiskt bra, även om jag inte riktigt förstått grejen att inte ha något jobb. Det kommer dock innebära att jag får vila upp mig lite och ta hand om mig själv! Det hade helt enkelt kunnat vara mycket värre.

Tack alla underbara vänner för ert stöd, det betyder allt!

Kommentarer
Postat av: josefin

Fy fan! Det är just av sånna här anledningar som jag beslöt mig för att plugga personal och arbetsliv, vill bli en bra personalchef som tar hand om sin personal...usch vad tråkigt att höra!



Men du är en kanontjej som alltid ställer upp så du kommer inte ha några problem att hitta ett nytt och bättre jobb, det är jag övertygad om!!



Du får ta vara på den här tiden när du är "ledig" och vila upp dig ordentligt, saknar att kunna läsa om dig och pär här så mycket =)

Många kramar!!

2008-11-16 @ 17:19:09
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback