Puh, exemplarisk?

Så, snabbstädning är det som gäller idag på morgonen. Mamma kommer till Gislaved idag och jag känner att hon är typ den sista i världen jag låter lägenheten se rörig ut inför. Jag har alltid varit en slarva förr (och är det fortfarande, bara blivit bättre på att dölja det), så nu har jag försökt slå i mina föräldrar att jag blivit bättre sedan jag flyttade hemifrån. Är egentligen otroligt skönt att bo själv, det får ju faktiskt se ut precis som helst härhemma, vem bryr sig? Men det lilla problemet är ju det, jag bryr mig. Läste någonstans att det är lättare att tycka bra om sig själv om man har det fint omkring sig där man bor, annars klankar man bara på sig själv för att man är slarvig. Vet inte om det stämmer så, men jag tror att det kan finnas en viss poäng i det.

Idag har jag räknat ihop mina sparpengar i "Febe"-byttan, "för oförutsedda utgifter". Insåg att det kanske var bra att ha lite hum om vad man har sparat, och t.om. sätta in dom på banken. Så, tillsammans med pengarna jag lyckats spara den här månaden (genom att leva på typ.. andra, haha) så har jag nu nästan 6000 som ska in på mitt sparkonto idag. Skönt att se att det rullade på så bra, tror det låg typ 1600 i burken. Bra burk imo! Ska se vad banken säger när de får min påse med en massa mynt, haha. Ska iofs försöka växla in en del på jobbet, vi har så jäkla dåligt med växelpengar där.

image148


Ringde en salong i Kungälv igår, som sökte personal. Dom hade precis fått två tjejer som skulle börja provjobba, men jag var mycket intressant för dem. Toktrevlig tjej som svarade på salongen, och dom arbetade med bra produkter. Är otroligt frestande måste jag erkänna. Säga vad man vill om salongen nu, men det är väl inte direkt lyxsalongen med produkter och sådär... Men vi får se! Vill veta om jag kommer in på skolan först. Vet inte om jag kommer att hoppa på det om jag gör det, men jag vill om jag duger först!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback