Ont i fötterna, damn it!

Aaaaaaj, mina fötter! Jag har ont i dom... ont ont ont, känns som att hälarna när som helst kommer spricka. Mina fötter är naturligt otäcka och fula, men just nu är dom verkligen extrema. Hårda hälar, med lite sprickor och stuff. Ojämna tånaglar med lite flagnande nagellack, FY mig! Hur kan jag tillåta mig att låta mina värdefulla fötter bli såna här? Jo, dom är nog helt enkelt för långt bort från mig. Mitt jag sitter i huvudet och fötterna är typ en och en halv meter bort. För långt bort, förstår nog inte riktigt att de tillhör mig. Ett normalt problem tror ni?

Idag skickade jag in mina ansökningspapper till skolan i Kungälv, den med visskolan. Herrejissus vad nervöst. Tänk att det ska sitta ett gäng förstå-sig-på'are och kommentera min sångröst och min insats, på några få utvalda visor, där jag t.om. sjunger lite fel. Spela roll, det var nog inte så himla viktigt med inspelningskvaliteten. Håll tummarna för mig!

Haft ett par trevliga dagar på jobbet, haft en elev från andra året på frisörskolan i Värnamo. Hon heter Elin och är tokmysig, känns roligt! Fast det roligaste är nog faktiskt att man inser hur pass mycket man själv utvecklats, från när man gick i skolan och så. Gjorde en fin färgning idag, på en tjej jag gjort innan. Blev mycket bättre den här gången, med mörkt underhår runt (eller mörkt, ljusbrunt) och sedan slingor i samma färg i håret.. trollade bort hennes utväxt lite, hon var ju ganska blond och så. Så jag är toknöjd och det var hon med.

Jag tycker att det är ganska komiskt att jobbet går bättre än nånsin, nu när jag halvt om halvt är på väg någon annan stans. Har aldrig varit en så här passa bra frisör förut. Lagen om alltings.. ja. Ni vet. Sökte förresten en jorunalistlinje också, just in case. Skriva är något jag alltid gillat, undrar om det skulle fungera att köra det på heltid. Vad vet jag?

Nu ska jag vila fossingarna.. kram på er därhemma, nästa gång kommer jag hem om två veckor, dvs nästa helg. Lördag kväll, there I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback