Nedräkning!

Ja, det känns lite så. När den här veckan är slut kommer jag inte jobba en enda hel vecka på tre (!) veckor! Nästa vecka är jag ledig på tisdag (kompledigt för alla helgerna jag jobbat på sistone), och på fredag då, nationaldagen. Veckan efter jobbar jag måndagen och ev. halva tisdagen (om chefen är snäll, annars hela) och sedan har jag ledigt och DREAMHACK i en vecka! Längtar så att jag blir tokig, saknar mina fina DH-vänner så otroligt. RoM i mitt hjärta!
Sedan får jag se om jag kan ta ledigt något mer den här sommaren, beror ju helt på om jag ska börja plugga i höst eller inte...

Bara tre dagar kvar!

image153
Fido och Linn :)


Igår kväll var jag hemma hos Curt och Annalena Vang, är lite kompis med deras son Johannes och har även klippt de första, Annalena är damen som vill ha sitt hår svart och vitt. Har varit lite meck med hennes hår, men hon har alltid varit nöjd och då är jag glad. Hon är konstnär och när jag var därhemma fick jag möjlighet att bläddra bland alla hennes fina tavlor, och blev dökär i hennes stil. Hon kör väldigt abstrakt, med en hel del skimmer och guld och silver, något jag inte alls trodde om henne. Tokhärligt helt enkelt, så nu funderar jag på att beställa en tavla av henne. Tror en STOR hon gjort skulle ha kostat typ 1500, och jag lär väl få kompisrabatt. Så jag får fundera! Dessutom ska jag få en tavla av min kusin som hon gjort! Så duktig är hon!

Jag skulle vilja måla abstrakta saker också... bara för att testa. Men jag vill absolut inte försöka stjäla någon stil, och Annalena är för bra på det hon gör.

Igår sydde jag en fluga som matchar syrrans balklänning, av en bit av hennes sjal som tillhör klänningen. Självklart så var det pärldekorationer längst ut i kanten på sjalen, så jag fick ta bort dem, klippa bort en liten bit tyg och sedan sy fast pärlorna igen. Vilket meck, right? Men jag tror att det blir helt okej i alla fall, är riktigt nöjd med flugan.

Verkar bli fint väder idag, tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback