Lira gura

Jag vet att du sover, känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag, men jag vågar inte väcka dig nu
Jag skulle ge dig allting du pekar på
Men bara när du inte hör vågar jag säga så...

Orden är vansinnigt enkla, men samtidigt kraftulla. Jag har aldrig varit ett Kent-fan och det är jag inte nu heller. Men vissa låtar har en sådan betydelse för mig och när man både spelar och sjunger, så kommer ett märkligt lugn över en. Vet inte varför, men just Utan Dina Andetag är något alldeles speciellt.

Annars då? Jo, väntar rastlöst på besked från skolan, håller tummarna hårt som attan. Varför utsätter man sig egentligen för sådant här? Jaja, whatever... men ändå intressant. Ska ringa till en som har en jobbannons i Kungälv ute, just in case, kolla och sådär. De vill iofs att man ska ha minst två års erfarenhet, men om man visar sig ambitiös och glad kanske de kan göra ett undantag. Har trots allt mer koll än min kollega som är 50, men det kanske säger mer om henne än om mig... jag är nog en ganska normal 20-åring skulle jag tro. I alla fall inom frisöryrket, annars är jag nog allmänt konstig. Haha.

Har sminkat mig och satt i linserna idag, första gången på typ.. länge... Man glömmer bort hur mycket bättre man ser ut med smink är man är utan ett tag, man ser ju helt tokigt sliten ut utan. Men å andra sidan, när pollenet härjar som värst är det svårt att få någon fason på ögonen, som mest rinner och måste droppas stup i kvarten. Snart har jag jobbat halva veckan, sista lördagen på ett litet tag nu... Det är på tok för mycket att jobba sex dagar i veckan, nästan en hel månad i sträck. Men, jag får ju en extradag ledigt, tisdagen den 3'e är det som gäller. Ska hjälpa syrran med hennes baluppsättning då, blir nog roligt. Får hålla tummarna för att det går att göra som jag tänkt, annars vet jag inte riktigt vad jag gör. Hoppas hoppas hoppas. Nu blir det jobb, tjoflöjt!

image147
Min hand i Smålandsposten för några år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback