Jaha, så bra gick det!

Nej, min föresats att skriva varje morgon gick åt skogen direkt. Men å andra sidan skrev jag två gånger igår och det antar jag får duga.

Måste bara börja med att skryta: Jag är så JÄVLA duktig på att städa. Min lägenhet är just nu skinande (nästan iaf!) blank! Plockat undan all tänkbar junk, dammsugit, haft ute mattorna lite, torkat golv och fixat med allt. Så sjukt duktig ibland att jag skrämmer mig själv. Och varför gör jag mig ett sånt besvär? Jo, imorgon börjas det! Får besök av världens underbaraste Christina, med Björn och Pellefant i släptåg, och det kommer bli supermysigt! På fredag väntar vi också in Murp, Fia och Anders. Så, ett något nerskuret men jävligt bra RoM kort sagt! Merparten av folket stannar ända till söndag, utom Pellefant som måste bege sig åt Tokholm redan på lördag, pga. jobb. Okejdå, det kan jag gå med på. Tråkigt bara att Freddie, Kash och Kudde bangade, av lite variernade anledningar. Klart att det är väldigt tråkigt att några missar gemenskepen jag hade tänkt bygga upp, men det blir nog roligt iaf!

Idag har jag inlett dagen med att leta efter försvunna papper och som under hela dagen fortsatte vara försvunna. Efter att under dagen ha ordnat med att få nya papper (det rör sig om gymnasiebetyg och arbetsgivarintyg) hann jag knappt innanför dörren hemma innan de vips! dyker upp, nästan av sig själva. Tyyypiskt, som Nasse skulle ha sagt.

Så, vad jag ska med papperna till? Jag har tänkt söka några utbildningar på en folkhögskola uppe i Kungälv i höst, mest för att se om jag kommer in och då kunna ta ställning till det om jag faktiskt gör det. Det är så himla svårt att beskriva det, att jag vill göra annat alltså. Jag trivs som fan med jobbet, oftast, men nånstans långt inne i mig känns det som att jag inte har en aning om vad jag pysslar med utan bara "fejkar" att jag är frisör. Sedan att jag får beröm av både kollegor och chefer om att jag är bra gör mig självklart väldigt glad, men samtidigt känns det bara som att "wow, jag har lyckats lura alla!" Jag kommer därför söka två linjer på Nordiska i Kungälv, en vislinje (alltså musik) och en journalistlinje. Jag är intresserad av både ock, även om det sistnämnda kanske kan ge mer framtid än musiken, tyvärr. Jag älskar musik, men jag tror inte att jag kommer kunna jobba seriöst med den. Tyvärr, tyvärr. Men, vi får se. Har väl inte jättehöga förhoppningar om att komma med. Bara att hoppas och se.

Annars då? Jo, jag mår bra. Har suttit på baksidan på jobbet idag och faktiskt fått lite färg (Frida skulle kalla mig röd ;)) och jag har hunnit vara ute med Helene och äta. Vi fick pengar av chefen och det var ju himla trevligt. Vi gick till Källarresturangen här i Gislaved, lätt finaste resturanger här i hålan! Det rekommenderas för ALLA er som säkert är i Gislaved ofta ;)

Nu ska jag gå och borsta gaddarna, njuta av åsynen av min snyggt städade lägenhet och sedan krypa ner i min flyttade säng och se om jag sover bättre där. Man kan alltid hoppas! Kram på mina vänner :)

Kommentarer
Postat av: josse

Haha sånna tankar har jag också om mitt jobb, tror det är en ganska normal känsla ;)

2008-05-08 @ 16:02:26
URL: http://skywise86.blogg.se
Postat av: Frida

Vilka höga tankar du har om mig=)
Går det att söka skola nu? Man får ju besked om man kommit in redan 1 juli? Eller? Kram kram

2008-05-10 @ 17:50:50
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback