Onsdag, grått och regn

Vissa dagar önskar man att man slapp gå ut. Som idag. Det pissduggar utanför fönstret och ser minst sagt otrevligt ut. Får man lust att gå ut? Nej... Idag är en sådan dag då man borde få sitta i soffan hela dagen, slöa och dricka varm choklad. Men får man det? Nej, för det ska jobbas i sann vuxenanda. Vart är mitt liv på väg?

Men nu måste jag erkänbna att inget av det där bekommer mig speciellt mycket. Jag vaknade till vid tjugo i sex, livrädd för att det skulle bli som igår, när jag vaknade för tidgit och sedan inte kunde somna om. Idag somnade jag om och det gör mig glad. Då kan jag till och med tåla saker som lite regn. Nu dunkar dessutom Carola med "Fångad Av En Stormvind" i lurarna, det gör mig faktiskt på gott humör. Nya Carola, blä. Gamla Carola, bra. Så är det bara.

Igår kväll var jag på spinning tillsammans med Gäd, och herrejissus vad det känns i.. ja, inte är det i röven i alla fall. Och i ena vaden, bara den ena. Betyder det att jag är mindre vältränad i höger ben? Ytterliggare ett mysterium i mitt liv, haha.

Ikväll kommer Paul hit, min privata spanskalärare. Vi hade en genomgång på några timmar i förra veckan och det gick väl ganska bra. För att inte ha läst spanska på tre år är det väl minst sagt dags att komma igång igen nu, men han var ändå hyfsat imponerad av mina kunskaper som trots allt legat i vila sedan nian. En elefant glömmer aldrig sägs det ju, eller hur?

Nu på morgonen har jag sorterat garderoberna lite granna (helt sjukt att sex garderober kan bli nästan fulla på en enda person!) och städat och plockat. Gillar att ha det fint omkring mig! Vardagsrumsbordet är väl lite halvrörigt, men wtf. Det är faktiskt inte hela värdlen! Fido har strött lite hö runt sin bur också, men jag orkar inte riktigt sopa ihop det. Det kommer ändåså mer snart. Förresten, jag fick en sop och sopskyffel av mamma när jag var hemma, snel mamma! Är som att varje gång jag kommer hem får jag med mig något hem, som jag sedan kan sätta in här. Känns som att det kommer vara betydligt jobbigare att flytta nästa gång än när jag flyttade in här. Hade trots allt en hel del grejor då och nu lär det ju ha fördubblats, minst. Ugha.

Och sedan på fredag! På fredag får jag besök av Pär (som jag nu defintiivt bestämt mig för att stava med Ä, trots att han själv är kluven) och det ska bli jättetrevligt! Känns roligt att detja någon som har så mycket vett och humor att ingenting liksom känns påtvingat. Bara trevlig, roligt och fantastiskt mysigt, för den pojken är för jäkla söt! Ibland kan små grejor lyfta hela ens vardag!

Nu ska jag sluta snacka en massa bull, och istället bege mig till jobbet. Nog att suget efter det inte är världens största, men ändå! I girl's gotta do what a girl's gotta do!

image120

Kommentarer
Postat av: Febe

Mycket grejer- än ligger du nog i lä ska du se, det blir bara värre ju längre tiden går :-)

2008-03-12 @ 12:04:34
URL: http://dryaden.blogg.se
Postat av: josse

Ja man förstår inte hur man kan samla på sig så mycket grejer!!

Ha så kul med Pääääär ;)

2008-03-12 @ 12:09:14
Postat av: Lisa =)

Du.
Nu får du byta din bloggbakgrund till något finare!
Sån här tråk-bakgrund kan man inte ha!
:D

2008-03-13 @ 12:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback