Korsett, steg 1

Jag och Febe har som bekant bestämt oss för att sy varsin 1700-talsdräkt och hon har redan kommit toklångt med sin korsett (det finns info om det på dryaden.blogg.se) och jag kände att det var dags att börja ta tag i det nu. Så, var uppe på jysk igår och hittade ett tokbilligt snyggt lite tjockare tyg. Hade egentligen tänkt mig något ljusare, men vad sjutton. Det blir säkert jättebra :D

image121

Annars? Jodå, sov länge idag (nästan till åtta) och sitter nu och äter frukost (fil, müsli och så knarkar jag litchi). Bledv lite ändrade planer nu i helgen, så jag åker till Pär imorgon efter jobbet istället. Fido ska få bo hos Jenny över den natten, lördag-söndag, så det löstesig ganska fint. Tack och lov för vänner! Jennsan, du är bäst!

Nu ska jag ta en macka och bli tjock!

Kommentarer
Postat av: Febe

Det ser jättebra ut, lite glansigt också om inte bilden ljuger villket alltid är trevligt på en korsett. Blir det tyg över så finns det defenitivt potensial att använda till något roligt. (Ser lyriskt framför mig en Tudor-klänning.)

2008-03-14 @ 09:44:08
URL: http://dryaden.blogg.se
Postat av: Jenny

Hehe. Så lite så=). E alltid kul o kunna hjälpa. Jag måste få sen den klänningen sen. vad häftigt=)
kram

2008-03-14 @ 16:17:35
URL: http://blondajennsan.blogg.se
Postat av: josse

Ja ni är duktiga som ger er in i sånt här projekt tycker jag! =)

Tjock? Ja visst :P

2008-03-14 @ 22:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback