Jag veeeeeet....

... att jag varit dålig på att uppdatera nu i helgen. Ber så mycket om ursäkt, men jag har (väl) någorlunda bra anledning kanske.

Haft en helt underbar påskhelg. Först åkte jag hem till mina föräldrar i torsdags kväll, för att spendera fredagen (i snöstorm) och halva lördagen där, främst med mamma. Lilla mamma, vad man saknar henne ibland. Hjälptes åt att fixa med hästarna och stallet, insåg att Peter börjar bli riktigt gammal... Usch, vad tråkigt det är när djuren börjar bli klena. Men, det är priset man får betala för att ha dem. Josse var även förbi en sväng i fredags och jag fixade klippning och lite slingor i utväxten, skönt att höra att du trivs med det tjejen!

Sedan hade det ju varnats för dåligt väder och jag bestämde mig för att ta tåget upp till Göteborg och Pär, istället för att köra som först var tänkt. Han skulle (ska) ändå ner till Gnosjö idag och då kunde han ju köra ner mig i samma veva, samt bo här tills idag.

Vistelsen uppe hos honom i Kungälv var jättetrevlig, i lördags gjorde vi väl ingenting på riktigt, förutom att jag fick provsitta snygging-MC'n. Kände mig riktigt häftig, haha. Söndag morgon ringde hans polare Mattias vid klockan åtta och frågade om vi (Pär) kunde komma och hjälpa till att få loss hans bil som hans tjej Linda hade lyckats ställa lite tokigt (på en sten) i halkan. Riktigt illa stod den, men med gemensamma krafter lyckades vi (de) få loss den. Jag tittade nog ärligt talat mest på och kom med glada tillrop. Sedan på söndagseftermiddagen åkte vi in till Göteborg för att träffa en del kompisar till mig, först fikade/åt vi med Murp, och sedan kom hans dejt Anna dit. Efter en lång stunds väntan kom även Bunny dit och även hon och Anna fick i sig lite fika.

Efter det begav vi oss till Heden (tror jag det kallas) där vi skulle möta Patrik och Moppa (som tillfälligt var i stan) för att följa med dom på någon slags rave-hemma-halvorganiseradfest och snacka lite skit. Var jättehärligt att träffa så många av mina kompisar däruppe! Och roligt att presentera dem för Pär och vice versa. Verkade som att det funkade bra.

Sedan igår sov vi ganska länge, och förhållandevis gott. Vaknade till, kramades och började planera dagen litegranna. Vi funderade på att försöka dra hemåt Gislaved vid tretiden och funderade även på att titta in på IKEA en sväng på vägen, det ligger ganska nära Kungälv. Men där var massor med folk, så vi struntade i det. Knatade runt ett varv på EM-möbler en bit bort och gick på Coop och handlade mat. Massa vuxenpar-poäng där, men det var riktigt mysigt. Sedan åkte vi hem hit till Gislaved och nu är jag strax på väg iväg till jobbet. Lite ont i magen, vaknade dessutom och märkte att Pär inte låg bredvid. Fick lite panik och trodde att han dragit, och hittade sedan honom sovandes i soffan. Mycket mycket söt pojke det där :)

Nu ska jag iväg till jobbet, pulsa iväg i snön. JA, det ligger massor med snö här! Men enda fördelen är väl att vaktmästaren tycks ha tagit ledigt med traktorn, snö i motorn? :)

Hur har alla andras helg varit?

image126
<3<3<3<3 (ja, en sån ungefär är det :D)

Kommentarer
Postat av: josse

Låter som en supermysig helg :D
Kul att komma iväg lite.

För mig blev det utgång i fredags, annars har det varit en väldans lugn helg, kanske kan behövas när man ska jobba imån igen! :D

2008-03-25 @ 09:12:50
Postat av: Frida

Underbar, ögonorgasm

2008-03-25 @ 15:56:59
URL: http://fridaandersdotter.blogg.se
Postat av: Moppa

Ja, bättre påsk får man leta efter. Min spenderades på gothcon och på rave-hemma-halvorganiseradfest :).
Döm om min förvåning när Mamma (Johhny) kommer in på festen :P. Massa trevligt folk var det, och Longman levererade ett mysigt chill-set. Guld värt!

2008-03-27 @ 23:36:58
URL: http://www.moppa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback