Tjoo!

Så, bara två dagar kvar. Ett, två. Måndag, tisdag. Imorgon smäller det, det blir grillfest med Dreamhack crew på Vätterstranden i Jönköping, vi får hoppas på ett strålande väder och massa glada människor. Jag har planerat att vara nykter, får se hur det går med den planen. I vilket fall blir det säkert jättebra, i värsta fall får man väl ta in på formel1-sunkhotellet. Men jag slipper helst, går nog att sova i bilen också.

Helgen for förbi i en rasande takt, i fredags var jag med Pär ute på havet utanför Marstrand, i en liten båt med en krånglande motor. Tack och lov gick det framåt och bra, och vi stannade till ute vid några klippor, för en stunds sol och bad. Fast, badandet blev det inget av för min del. Råkade få syn på några otäcka slemklumpar i vattnet (ja, maneter!) och sedan var badtanken väck för min del. ALDRIG att jag badar med sådana så nära mig, blir fullständigt tokig. Det blev inte bättre av att Pär hotade med att kasta en sådan på mig, men han lugnade sig och roade sig istället, som den gentleman han är, med att hälla ramlösa i naveln på mig. Inte alls kallt, jag lovar.

Sedan hem och duscha, han fick sin motorcykel såld (ja, den är borta!) och vi åkte för att träffa hans släkt. Pappan och brorsan med son hade jag träffat innan, men nu var även hans syster med familj där, plus farsans sambo med hennes barn och deras respektive. Blev en ganska stor grillfest med massor av god mat, pappan (som heter Dick) var faktiskt en riktig hejare på det här med att grilla. Han blev dessutom utskrattad pga. sina nyinköpta solglasögon. Vaddå, en karl kan väl också ha strasstenar på sina brillor?

Lördag, upp tidigt (som vanligt, jag får aldrig ta det bara lugnt) och hem och jobba. Dock ganska lugnt och vid klockan två kom Catten som jag lovat klippa och färga. Han blev som en helt ny Catt! Sedan gick vi hem, plåtade lite och spelade in sång till en låt som han pillat med, blev faktiskt jättebra. Sedan fotade vi mer och lagade mat, och drack vin. Kvällen avslutades med filmen The Green Mile och somnade sedan dödströtta, han på soffan och jag i min säng. En lyckad helg!

Igår, söndag, gick jag mest runt och kände mig slö. Städade lite, diskade och tvättade. Sedan kom chefens son hit och hämtade en nyckel, han ska bo här när jag är på Dreamhack och ett litet tag efter att jag kommit hem också. Man måste ju ställa upp!

Pillade också ihop en video till vår låt, är nöjd men har svårt att lägga ut den någonstans. Catten gjorde också en variant, och den ligger på http://web.mac.com/dlehner/Intressesmurfen/No_Tomorrow.html för den som är intresserad. Enjoy!

Kommentarer
Postat av: josse

Låter som en riktigt bra helg!!



Hur gick det med skräcködlan btw? nyfiken

Vad har du för planer till midsommar föressten?

Kramar

2008-06-09 @ 08:50:12
URL: http://skywise86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback