Midsommar! Och... regn?

Vaknade upp idag, tittade ut. Såg väl okej ut. Började planera vad man skulle slänga på sig för paltor, trots allt är det ju midsommarafton. Något blommigt och fint? Sedan tittade jag ut igen. Regn. Massa regn, dyblöt asfalt, hängande löv på träden. GLAD MIDSOMMAR ALLA! :(

Igår kväll var det after work på hotellet. Drog med mig kudde, Dikran på jobbet och Elin, min elev, med två av hennes kompisar. Och var det livat eller? Tja, vi sex och fyra pers till var alla som var där. Så det kunde kanske ha varit mer drag... Men jag är inte bitter! Var dessutom en skoj kille där som kallades Stubbe, som gjorde ett popquiz med oss. Var rätt svårt faktiskt, men roligt! Jag är stolt över att jag kände igen Dire Straights med Mark Knopfler i spetsen, tack mamma för all musik du spelat när jag var liten. Sedan fick jag reda på en rolig grej, vet ni hur många syskon Dolly Parton har? Elva! Jisses vilken familj...

Vad händer nu då? Ska placera min rumpa nere på jobbet om en stund, jobba mellan halv tio och två idag bara. Skönt  med halvdag, men jag önskar att man sluppit jobba alls. Pär kommer efter jobbet och då ska vi äta midsommarmiddag ihop, lite specialvariant sådär. Appropådet så borde jag gå och göra tzatsiki, det är ju bra om det får stå en stund... Får skriva mer senare i helgen, så hoppas jag att samtliga läsare får en underbar midsommarafton med allt vad det innebär, och glöm inte blommorna under kudden!

Kommentarer
Postat av: Febe

Tzatziki, på ett midsommarbord?????

2008-06-21 @ 14:07:07
Postat av: Fia

Hum 6 + 4 pers på hotellet. Petra behöver ajg säga det jag tänker? ;)

hosthögstadieiscohost

2008-06-24 @ 18:41:12
URL: http://bunnynini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback